یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

رایزن فرهنگی ایران در دوحه قطر گفت: امسال سمینار فقه اهل‌بیت (ع) با حضور علماء شیعه و سنی از ایران، قطر و بعضی کشورهای اسلامی در دانشکده الهیات قطر برگزار و در یک فضای صمیمی به بسیاری از شبهات پاسخ داده شد. لذا بعضی جریانات افراطی می‌خواهند مانع چنین وحدت و فضای صمیمی گردند که باید مسئولین فرهنگی قطر، نظارت و اشراف کاملی داشته باشند تا دشمنان اسلام اهداف شومشان تامین نگردد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در آستانه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی در قطر که با حضور 425 ناشر از کشورهای مختلف از جمله ایران در دوحه برگزار می‌گردد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیداری با عبدالله الانصاری رییس کتابخانه ملی قطر و ریاست نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: در بازدیدی که سال قبل از نمایشگاه کتاب داشته‌ایم متاسفانه در بعضی غرفه‌های مربوط به مصر  کتاب‌های ضد شیعه و انقلاب اسلامی به فروش می‌رسید و از آنجایی که کشور قطر منادی تقریب مذاهب اسلامی است و همگی را به صلح و آرامش دعوت می‌کند توزیع چنین کتبی خلاف سیاست‌های اعلام شده می‌باشد و ما انتظار داریم به اعتقادات شیعه و انقلاب اسلامی که دارای پشتوانه غنی فرهنگی است  احترام و حرمت قایل شوید. محمدمهدی احمدی افزود: البته سال قبل به محض مشاهده  تذکر دادیم و جنابعالی هم جمع‌آوری نمودید که از این بابت تشکر می‌گردد ولی انتظار است در سال جاری قبل از افتتاح ، شخصاً بررسی و مانع کتبی گردید که عامل اختلاف بین برادران مسلمان خواهد بود.

عبدالله الانصاری رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب قطر هم گفت: بابت بعضی غرفه‌های مصر که کتب ضد شیعه و انقلاب اسلامی توریع نمودند، عذرخواهی می‌کنم و ان‌شاءالله در سال جاری با نظارت دقیقی که به عمل خواهد آمد هر کتبی که بخواهد به وحدت مسلمین ضربه بزند جلوگیری خواهیم نمود .

وی گفت : همان گونه که گفتید قطر کشوری است که به همبستگی  و صلح اعتقاد دارد و چنین رفتارهایی که منافات وحدت است ,مخالف سیاست‌های فرهنگی قطر می‌باشد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha