چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

مسئول دبیرخانه دین پژوهان کشور از برگزاری نهمین آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، محمد جواد صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در این ارتباط اظهار داشت: مراسم تجلیل از پژوهشگران حوزه برتر دین، پنج شنبه این هفته در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموعه 213 اثر رسیده به دبیرخانه دین پژوهان کشور پس از چند مرحله بررسی توسط هیئت داوران 10 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و در روز برگزاری همایش از صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین تصریح کرد: آثار بررسی شده در دبیرخانه دین پژوهان کشور در این همایش از آثاری است که هنوز چاپ و منتشر نشده‌اند.

وی با اشاره به ارائه آثار برتر این همایش تصریح کرد: 10 اثر برگزیده توسط 14 نفر از پژوهشگران، تهیه شده است و در زمینه‌های فقهی، اقتصاد، فقه تربیتی، سیره و تاریخ و روانشناسی نگاشته شده است.

صاحبی با اشاره به برگزاری هشت دوره آیین تجلیل از پژوهشگران حوزه دین تصریح کرد: در سال گذشته متاسفانه به دلیل مشکلات مختلف نتوانستیم نهمین آیین تجلیل از پژوهشگران را برگزار کنیم، ولی امسال با کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی موفق شدیم این مراسم را برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت پژوهش در کشور و به ویژه پژوهش‌های دینی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر در زمینه تولید علم به لحاظ کمی و کیفی در کشور با یک رکود مواجه بوده‌ایم.

دبیر آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین تصریح کرد: احیا کارهای گذشتگان حوزه دین، کاری خوب و قابل تقدیر است، ولی این اقدام تولید علم نیست و باید زمینه‌ای فراهم شود که به تولید علم در کشور توجه بیشتری شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha