چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 231393
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹

به همت دبیرخانه دین‌پژوهان کشور و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صبح امروز مراسم نهمین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین در قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیرعامل دبیرخانه دین‌پژوهان کشور در این مراسم گفت: با توجه به اینکه پژوهش‌های دینی در هیچ جا به ثبت نمی‌رسد و اکثر پژوهش‌های دینی در یک فرایند طولانی انتشار پیدا می‌کند، لذا جمع‌آوری اطلاعات درباره پژوهش‌های دینی نیازمند ساماندهی است.

آقای صاحبی افزود: جمع‌آوری اطلاعات پژوهش‌های دینی را می‌توان با تعامل و فرهنگ‌سازی با پژوهشگران و موسسات پژوهشی عملی کرد.

وی تجلیل از آثار به منظور شناسایی کمیت و کیفیت آنها در گرایش‌های مختلف، اصلاح رویکرد پژوهش‌های دینی متناسب با نیاز جامعه و نظام اجتماعی، تشویق و تقدیر از پژوهشگران و بررسی دقیق و نقد آثار منتشر نشده را از دیگر اهداف این مراسم بیان کرد و گفت: یکی از مشکلات جامعه ما این است تحول و تغییراتی که صورت می‌گیرد در همه شئون جامعه اثرگذار است.

مدیرعامل دبیرخانه دین‌پژوهان کشور با گزارشی از آثار رسیده به دبیرخانه گفت: 213 اثر به دبیرخانه دین‌پژوهان رسید که 188 اثر از حوزه علمیه قم و مراکز و موسسات پژوهشی است و موسسات آثاری که با استانداردهای دبیرخانه دین‌پژوهان نزدیک است را برای ما ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 25 اثر از شهرستان‌‌ها رسیده افزود: 112 اثر به مرحله دوم داوری و 46 اثر به مرحله سوم داوری راه یافت که از مجموع آنها در رشته فلسفه و کلام چهار اثر، تفسیر علوم قرآن چهار اثر، دین و علوم اقتصاد 7 اثر و در علوم تربیتی و روانشناسی دو اثر، ادیان و مذاهب 3 اثر، دین و علوم اجتماعی 3 اثر، فقه و حقوق هفده اثر، تاریخ و سیره یک اثر، دین و علوم سیاسی چهار اثر و عرفان اسلامی یک اثر به مرحله پایانی راه یافته است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha