دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
کد خبر: 231819
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹

نشست علمی با موضوع «شیوه‌های تبلیغ مسیحیت» از سوی معاونت پژوهش و گروه فلسفه و کلام مدرسه عالی امام خمینی و با همکاری انجمن علمی دانش‌پژوهان فلسفه و کلام صبح امروز در سالن همایش‌ مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این نشست حجت‌الاسلام  سید محمد مهاجرانی اظهار داشت: از نظر تاریخی، تبلیغ در مسیحیت قدمت بسیار زیادی دارد که به چندین قرن می‌رسد و از نظر جغرافیایی تمامی قاره‌ها را پوشش داده است

این استاد حوزه بیان داشت: وجود دانشگاه‌های بزرگ در جای‌جای دنیا جهت آموزش رشته‌های تبلیغ در دین مسیحیت، ضرورت آگاهی طلاب از سرفصل‌های درسی دانشگاه‌های تبلیغ مسیحیت را می‌رساند.

این پژوهشگر حوزه تصریح کرد: شیوه‌های تبلیغ در مسیحیت تنوع زیادی دارد و به عنوان مثال یک مبلغ مسیحی بیان تبلیغی‌اش برای جوانان با سنین دیگر فرق دارد و حتی برای مشاغل مختلف، ادیان مختلف، مذاهب گوناگون، فرهنگ‌های متفاوت بیان‌ها و روش‌های متفاوتی دارند.

وی افزود: تنوع روش‌های تبلیغی مسیحیان به تنوع و میزان تحصیلات مبلغان نیز تقسیم‌بندی می‌شود از تحصیلات متوسط تا عالی و دکتری دسته‌بندی شده‌اند و متناسب با میزان تخصص‌ها در جایگاه‌های متفاوت قرار می‌گیرند و وظایف کاملاً مجزایی دارند.

این استاد و پژوهشگر ادبیات دینی کودکان به کنفرانس‌های تخصصی برای مبلغین مسیحی اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس‌ها مبلغین تمامی تجارب و ابتکارات خود را که در کشورهای مختلف با ادیان و فرهنگ‌های مختلف به دست آورده‌اند در اختیار دیگر مبلغین مسیحی قرار می‌دهند و تعامل بسیار بالایی میان مبلغین برقرار است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha