جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

نباید به نظام، رهبری و کسانی که سکاندار کشور هستند آسیبی برسد و تمردی نباشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار گروهی از محققان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شستن خون با خون هرگز امکان‌پذیر نیست، اظهار داشتند: نباید دروغ را با دروغ و فحش را با فحش پاسخ داد.

ایشان ادامه دادند: کاری نیست که زمین مانده باشد و از دین برنیامده باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی در پاسخ به اظهارات محققان حوزه پیرامون بداخلاقی‌های انتخاباتی گفتند: این تلخی‌ها در اثر نبود اخلاق در جامعه است.

ایشان ادامه دادند: اخلاق در مقابل اینگونه حوادث، مانند سد است و در صورت آمدن سیل، باید تلفات را نیز تحمل کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متاسفانه در حوزه و دانشگاه نتوانسته‌ایم سدی بسازیم، اظهار داشتند:الان این مطالبی که در خبرنامه‌ها و روزنامه‌ها مطرح و بعد نیز تکذیب می‌شود به واسطه آن است که عاطفه و اخلاق رعایت نمی‌گردد.

ایشان افزودند: الان که سیل آمده  باید به فکر یک سنگر موقت بود، اما باید به فکر آینده باشیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه آب رفته، باز نمی‌گردد اظهار داشتند: در اینگونه موارد باید انسان به کسی توکل کند که همه کارها به دست اوست.

ایشان افزودند: اگر طیب و طاهر باشیم، هیچ نگران نخواهیم بود که این می‌شود یا آن.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه موقع خطر نه حوزه می‌تواند کاری انجام دهد و نه دانشگاه، گفتند: حوزه و دانشگاه باید به سمت عقل حرکت کنند و مشکلات را عقل می‌تواند حل کند نه علم.

ایشان ادامه دادند: اگر کسی به خدا ایمان داشت و کار را برای رضای خدا انجام داد، مشکلاتش حل خواهد شد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه ما جهاد اوسط را جهاد اکبر تلقی می‌کنیم، اظهار داشتند: اگر کسی انسان خوبی بود و عدالت و اخلاق را رعایت کرد در جهاد اوسط موفق بوده است.

خاطرنشان می‌شود درابتدای این دیدار دو تن از پژوهشگران حوزه علمیه با انتقاد از برخی تخریب‌ها و بداخلاقی‌های انتخاباتی در جامعه خواستار بیان ارشادات و رهنمودهای حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی شدند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha