شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

معاون آموزش و پژوهش حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از تهیه نرم‌افزار تلفن همراه «پاسخ به شبهات حج» خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در همایش مدیران کاروان‌های حج تمتع سال 88 که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، با انتقاد از نبود تعریف دقیق و جامعی از فرهنگ در جامعه، گفت: تعریف درستی از مهندسی فرهنگی به جامعه ارائه نشده که این موضوع موجب برداشت‌های سلیقه‌ای می‌شود.

وی تاکید کرد: راه و رسم صحیح زندگی را باید از حج فرا بگیریم و برای تحقق این امر برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با بیان اینکه نمی‌توان یک نسخه واحد برای تمام کاروان‌های حج پیچید، تصریح کرد: می‌توان براساس قالب ارائه شده و متناسب با افراد کاروان‌ها برنامه‌ریزی کرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی کاروان‌ها اظهار داشت: وظایف تعریف شده برای شورای فرهنگی کاروان‌ها بسیار مهم است که از جمله آن پاسخگویی به سوالات مردم، تعیین ظرفیت کاروان‌ها و شناخت افراد ویژه در هر کاروان است.

وی از تعیین گروه ارشاد کاروان ها خبر داد و تصریح کرد: در کاروان‌های 120 نفره به ازای هر ده نفر یک نفر به عنوان عضو گروه ارشاد انتخاب می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ابراز داشت: امور فرهنگی و متحول کردن زائر یک هدف اساسی و وظیفه شرعی است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت آموزش زائران را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که در جلسات توجیهی زائران، باید از مطالب متنوع‌تری استفاده کرد، تا شوق و اشتیاق زائران به حضور در جلسات افزون‌تر گردد.

وی ادامه داد: بیش از 40 جلد کتاب به صورت نرم‌افزارهای تلفن همراه تهیه شده که قبل از سفر در اختیار زائران قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر افزود: سی‌دی «کتابخانه جامع حجت‌الاسلام والمسلمین» به صورت کتابخانه سیار تهیه شده که در گسترش حج بسیار موثر خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در پایان، پاسخ‌گویی به شبهات را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: سال گذشته بیش از 130 عنوان کتاب جدید ارائه شد که به شبهات روز پاسخ داده است و امسال یک سی‌دی با عنوان «به سوی حقیقت» که شامل 95 عنوان کتاب به زبان فارسی و یک سی‌دی با عنوان « الی الحقیقه » که شامل 76 عنوان کتاب به زبان عربی است، طراحی شده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha