جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

آزادی و آزادی‌خواهی حق هر انسان با شعوراست، و مردم مسلمان فلسطین به خاطر دفاع از خاک، آزادی و آزادی‌خواهی‌شان علیه اشغالگران اسرائیلی می‌جنگند، اما آمریکایی‌ها و جوامع غرب آنان را به عنوان تروریست یاد می‌کنند.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، برهان‌الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی و یکی از رهبران جهادی مردم افغانستان گفت: شکی نیست که مسئله قدس یکی از قضایای محوری جهان اسلام است چرا که اساسا قدس قبله اول مسلمانان و جایگاه انبیا و پیامبر اسلام (ص) بوده است.

آقای ربانی با تاکید بر اینکه دفاع از قدس، دفاع از ارزش‌های دینی و مقدسات اسلامی جهان اسلام است تصریح کرد:در این راستا مردم مجاهد افغانستان در کنار همه مسلمانان در ارتباط قدس شریف احساس مسئولیت ایمانی دارند و همه معتقد هستند که دفاع از ملت مظلوم فلسطین رسالت اسلامی هر مسلمان است.

بر پایه این گزارش به نقل از آوا رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان خاطرنشان ساخت: تعدادی از مقامات کشورهای غربی و صهیونیست‌ها مسئله قدس و فلسطین را سیاسی می‌خوانند، در صورتی که مسئله قدس بیشتر از این که یک مسئله سیاسی باشد دینی است، مسله قدس تنها سیاسی نیست بلکه این مسئله با وجود مسایل دینی و اعتقادی در عین حال یک مسئله انسانی و حقوقی می‌باشد.

دفاع از حق، عدالت و مظلومیت حق مسلم همه انسان‌های آزاد‌ی‌خواه و ملت‌های آزاده است و هر انسانی با شعور، احساس مسئولیت می‌کند که از حق، عدالت و مظلومیت مردم فلسطین و قدس شریف دفاع کند.

برهان‌الدین ربانی با بیان اینکه سکوت در برابر ظلم و استبداد جنایتی علیه حق است گفت: مردم فلسطین هنوز هم در پشت دروازه‌های بسته قرار دارند و حتی صهیونیست‌ها آب خوردن را به روی اطفال و زنان مردم فلسطین قطع کرده است.

ربانی افزود: کسانی که در فلسطین عملیات‌های وحشیانه انجام می‌دهند و دست شان به خون مردم مسلمان فلسطین رنگین است، از سوی آمریکایی‌‌ها و اسرائیل مورد استقبال قرار می‌گیرند.

رهبر حزب جمعیت اسلامی خاطرنشان ساخت: دفاع از مردم فلسطین راه‌های مختلف دارد، ‌سردادن شعارها، و اعلام حمایت از مردم فلسطین همه می‌تواند درد و رنج مردم مظلوم فلسطین را درمان کند و این حمایت‌ها نه تنها در ماه مبارک رمضان باشد بلکه در تمام ماه‌ها و سال‌ها ادامه داشته باشد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha