جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: سران دولت سعودی با عملکرد نادرستی که در مسئله غزه، لبنان و یمن نشان دادند همراه با مسلمانان نیستند و بیشتر به فکر دشمنان اسلام و به ویژه صهیونیست‌ها هستند، لذا مکتب اهل‌بیت (ع) را سد بزرگی بر سر راه سازش با اسرائیل می دانند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، ضمن محکومیت اهانت امام جمعه ریاض به ساحت حضرت آیت‌الله سیستانی به ابعاد این گستاخی ها اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه این اظهارات برخاسته از تفکر تکفیری است که تنها خود را مسلمان می دانند و باقی فرق مسلمین را به بهانه‌های واهی از حوزه اسلام بیرون می دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این گونه اقدامات حتی با روایاتی که در منابع خودشان وجود دارد در تضاد است چون از پیامبر اکرم (ص) نقل شده به کسی که « لا اله الا الله» می گوید کافر نگویید ولی این جریان پایبند به فتاوای علما خودشان و روایات نیستند.

وی افزود: این جریان، جریانی است که در تمام جبهه های تفرقه افکن سهیم است و جریانی است که بستر برادرکشی‌های فراوان را در عراق و پاکستان و افغانستان فراهم کرده و با شدت ادامه می دهد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: جهان اسلام باید فکری برای این تفکر انحرافی بکند که بی‌محابا به یک عالمی که عمرش را در مسیر نشر دین و مکتب اهل بیت و گسترش توحید گذاشته، «زندیق» می‌گوید این جریان، تفکری خطرناک است و علمای اسلام باید به مقابله با این تفکر شیطانی بپردازند البته برخی علمای سنی به مبارزه پرداخته اند.

وی با انتقاد از موضع دولت سعودی گفت: ائمه جماعت و جمعه حجاز توسط دولت منصوب می شوند پس به چه مجوزی دولت سعودی در برابر این اراجیف سکوت می‌کند و این امام جمعه را برکنار نمی کند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: البته در برخی از دیدار ها سران سعودی از برخی از علمای خود گله کردند ولی پذیرفتنی نیست زیرا امام جمعه ای که خودشان نصب کرده‌اند و به مرجع بزرگ دینی اهانت می‌کند و این کار در حقیقت اهانت به مقلدین این مرجع است و حکام سعودی نمی توانند از کنار این جنایت بگذرند.

وی افزود: تنها راه، برکناری این امام جمعه است و باید به همه ائمه جمعه هشدار دهند که این گونه اظهارات را تکرار نکنند و این اهانت ها را به شدت محکوم کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: لبه تیز هجمه وهابیت، تشیع و پیروان مکتب اهل بیت (ع) هستند چون این مکتب زندگی و حیات و ظلم‌ستیزی را به مردم می‌آموزد و دولت‌هایی که ظلم می‌کنند این گونه مکتب‌ها را نمی‌خواهند.

آیت‌الله خاتمی در پایان با ابراز تاسف از بی کفایتی سازمان های بین المللی اسلامی اظهار داشت: باید از این سازمان هایی که نام اسلامی را یدک می کشند و به وظیفه خود عمل نمی کنند قطع امید کرد زیرا اگر به وظایف خود عمل می کردند این همه مسلمان زیر بمباران عربستان فریاد نمی زد و شاهد تجاوز به کشور های اسلامی و اهانت به بزرگان جهان اسلام نبودیم این سازمان ها باید حداقل با بیانیه ای این اهانت ها را محکوم می کردند .

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha