سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 236012
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱

تأسیس کانون‌های تخصصی قرآن و نماز در استان‌ها و نیز مراکز خانه نور برای تقویت فعالیت‌های قرآنی ضروری است.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، شب گذشته در اولین کنگره هم‌اندیشی تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی کشور در قم اظهار داشت: حمایت از برگزاری این نشست‌ها و کنگره‌ها در تمامی نقاط و استان‌های کشور تأثیر فراوانی در شکوفایی و بهره‌مندی از فضاهای قرآنی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی با اشاره به موضع علما و بزرگان در برابر قرآن و بهره‌گیری و بهره‌مندی از این کلام آسمانی تصریح کرد: وقتی انسان‌ها تمامی راه‌های پیشرفت را طی می‌کنند، باز می‌بینند برای رسیدن به نقطه کمال باید به قرآن مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت قرآنی باید از منزل و بستگان شروع شود، روش انذار در قرآن ابتدا باید از خود، خانواده و بستگان آغاز گردد و این انذار در کسانی اثر می‌کند که در برابر خدا خشیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با تاکید بر اینکه حالت بیم از قیامت باید اول در خود شخص وجود داشته باشد تا منشأ اثر در دیگران باشد، بیان کرد: کسی مثل علامه طباطبایی (ره) که قرآن در تمامی وجودش اثر کرده است، کلامش در دیگران منشأ اثر خواهد بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل ما در حوزه قرآن و فعالیت‌های فرهنگی این است که فاصله بین گفتن و بودن‌ها زیاد است و تا وقتی این فاصله هست، ما راه به جایی نخواهیم برد، باید با تمام وجود قرآنی شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تعداد کانون‌های مساجد در دولت نهم از2 هزار کانون به 6 هزار کانون و تا پایان خرداد 89 به 9 هزار کانون در سراسر کشور ارباب افزایش می یابد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی افزود: قرآن و فعالیت‌های قرآنی باید با جان و روح همه افراد اعم از امام جماعت و هیئت امنا و اهالی مسجد و نمازگزاران گره بخورد.

وی تأکید کرد: باید به آسیب‌های احتمالی در مؤسسات قرآنی برای جلوگیری از جدایی و فاصله گرفتن از اصل قرآن و دور شدن افراد از تأثیرگذاری واقعی قرآن توجه شود.

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور یکی از طرح‌های قرآنی است که با هدف انس و الفت همه آحاد جامعه با قرآن شکل گرفته است گفت: در حال حاضر این طرح در 25 هزار مسجد و حتی نهادها، مراکز و زندان‌ها اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با تأکید بر سایر فعالیت‌های قرآنی از جمله توزیع 5 هزار تفسیر نمونه و تفسیر همراه 15 جلدی بین ائمه جماعات برای استفاده و توزیع در مساجد، همگام با اجرای طرح تلاوت نور خاطرنشان کرد: باید ابزار و امکانات برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مساجد و استان‌ها را ایجاد کرد.

وی تأسیس کانون‌های تخصصی قرآن و نماز در استان‌ها و نیز مراکز خانه نور، برای تقویت فعالیت‌های قرآنی را لازم دانست و گفت: فضای همکاری بین اتحادیه تشکل‌های قرآنی، ستاد عالی کانون‌های مساجد و مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و نیز امکان حمایت از فعالیت‌ها و آثار قرآنی در مؤسسات قرآنی وجود دارد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به توافق این ستاد با شهرداری در ساخت مساجد و رفع موانع و مشکلات قبلی برای فعالیت‌های خواهران و برادران در مساجد خاطرنشان کرد: باید ساخت کتابخانه با توجه به برنامه‌های جدید در امامزاده‌ها و نیز سایر برنامه‌ها و طرح‌ها برای جوانان در این اماکن مورد توجه قرار گیرد.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha