پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 239539
۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۵

در پی درگذشت آیت الله سید محمد حسین فضل الله،شخصیت های سیاسی لبنان در پیام‌های جداگانه ای این ضایعه را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، نبيه بري رئيس مجلس لبنان در پیام خود، ارتحال آيت الله سيد محمد حسين فضل الله را به دو امت عربي و اسلامي و به عموم مردم لبنان و بويژه مسلمانان، تسليت گفت.

در پيام وي آمده است، با درگذشت سيد حسين فضل الله، امت اسلام، يكي از پيشگامان ترويج اتحاد اسلامي و فريادي طنين‌افكن براي پيروزي حق و عدالت و ايستادگي در برابر ظلم و تجاوز را از دست داد.

نبيه بري در اين پيام افزوده است كه اين فقيد بزرگ از برجسته‌ترين پشتوانه‌هاي قيام لبنان و نمونه‌اي براي همزيستي ميان تمدن‌ها و اديان بود و تا آخرين رمق‌هاي خود، از مقاومت پشتیبانی می کرد.

سعيد حريري، نخست وزير لبنان نيز در پيام خود چنين گفت: "لبنان با رحلت ايشان، مرجع ملي و معنوي بزرگي را از دست داد كه صفحات متمايزي را به انديشه اسلامي افزود و نسل‌هاي آينده، اين صفحات را دست به دست حفظ خواهند كرد".

ميشل عون رهبر جريان ملي آزاد لبنان نيز اظهار داشت كه سيد فضل الله به منزله "رهبري بود كه رسالتش از مرزهاي لبنان تجاوز مي‌كرد".

كميته پيگيري «احزاب، نيروها و شخصيت‌هاي ملي لبنان» نيز گفت: با ارتحال آيت الله سيد محمد حسين فضل الله، لبنان و جهان اسلام شخصيتي از شخصيت‌هاي جهاد و ايثار را از دست داد كه عرصه را با مواضع، علم و تأليفاتش كه مروج اتحاد ملي و اسلامي و ياري ستمديدگان جهان بر ضد نيروهاي طاغوت و استعمار و استكبار جهاني بود انباشته و لبريز كرده بود. ايشان از برجسته‌ترين مبلغان گفتگو و تقريب اديان به هدف خدمت به انسانيت بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha