جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 239870
۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۱

با درخواست کشیش ضد اسلام مبنی بر صدور مجوز برای سوزاندن قرآن در انظار عمومی مخالفت شد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه مقامات دولتی ايالت فلوريدا آمریکا با تقاضای تیری جونز کشیش افراطی این کشور که پیش از این نیز روز یازدهم سپتامبر را به عنوان روز جهانی آتش زدن قرآن معرفی کرده بود مخالفت کرد.

وی در نامه‌ای خطاب به مقامات ايالت فلوریدا خواسته بود تا مجوز سوزاندن قرآن در انظار عمومی صادر شود.

لازم به ذکر است که مقامات ايالت فلوریدا تصریح کردند چنانچه کلیسای تحت اشراف تیری جونز اقدام به این کار نماید به پرداخت جريمه محكوم خواهد شد.

یادآور می شود پیش از این تیری جونز در اظهاراتی فتنه انگیز از هواداران و اطرافيان خود خواست با آنچه که آن را "شر اسلام" ناميد، مقابله کنند و ادعا کرد: قرآن مردم را به جهنم هدايت مي کند! از همين رو ما بايد آن را در جاي اصليش يعني آتش قرار دهيم! بنابراين بايد آن را به آتش بکشيم!

اين کليسا همچنين صفحه اي براي خود در پايگاه اينترنتي face book تحت عنوان «روز جهاني آتش زدن قرآن» ايجاد کرد و در آن براي تثبیت اين روز به شدت تلاش کرد.

اين اولين بار نبود که اين کليسا رفتار و اقدامي ضداسلامي مرتکب مي شد بلکه در گذشته نيز بارها و بارها مسئولان اين کليسا جملات و عباراتي ضداسلامي بر روي ديوار آن نوشته و موجب اعتراض و خشم شديد مسلمانان شده بودند.

البته درخواست مقامات اين کليسا و نيز اظهارات ضداسلامي و ضدقرآني اين کشيش، با واکنش و اعتراض شديد مسلمانان و حتي بسياري از مسيحيان شد. در پي اين اظهارات، مسلمانان با هدف مقابله با اين کار اعلام کردند که در ماه مبارک رمضان طرح توزيع هرچه بيشتر قرآن کريم را در دستور کار خود قرار خواهند داد و به تبليغ دين مبين اسلام خواهند پرداخت.

«شوراي روابط اسلام و آمريکا» نیز با صدور بيانيه اي رسمي از مسلمانان آمریکا خواست که با شرکت قدرتمندانه در طرح توزيع قرآن کريم که قرار است در ماه رمضان برگزار شود، پاسخ توهين هاي ضداسلامي اين کليسا را بدهند.

شوراي عالي الازهر هم دعوت گستاخانه کشيش آمريکايي براي آتش زدن قرآن در 11 سپتامبر آينده را محکوم کرد  و اعلام داشت که اين دعوت مشکوک است.

در بیانیه این شورا آمده بود  قرآن کريم در مدت قرون باقي مانده است و تا روز قيامت باقي مي‌ماند و اين دعوت از روي جهل به آيين رحماني اسلام صورت گرفته است و موجب تحقير اديان و رد ديگر اديان الهي است.

سخنگوي الازهر هم گفت: دکتر احمد الطيب شیخ الازهر بيانيه‌اي را صادر کرده‌ و از همه کليساهاي مصري و غير مصري خواسته تا اين دعوت‌ها را محکوم کنند.

اخیرا حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز طی سخنانی در جمع روزه داران در حرم حضرت معصومه با اشاره به اظهارات این کشیش افراطی تصریح کردند:مسیحیان به نفرت مسلمانان علیه خود دامن نزنند.

ایشان افزودند: کشیشان مسیحی باید بدانند این نوع اظهار نظرها مایه  نفرت مسلمانان از آنها می‌شود و مسلمانان خواستار همزیستی با همه مذاهب و ادیان الهی هستند.

ایشان ادامه دادند: غیر از رژیم صهیونیستی که یک تشکیلات جاسوسی است ما با همه ادیان آسمانی و مذاهب همزیستی مسالمت آمیز داریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha