سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر از ارسال 421 هزار جلد کتاب درسی در آستانه سال تحصیلی 89-90، به حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد

به گزارش مرکز خبر حوزه، احمد شایانفر با اشاره به این که طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران در دو مقطع سطح دو(کارشناسی) و سطح سه(کارشناسی ارشد) به تحصیل می‌پردازند، خاطرنشان ساخت: تیراژ کتب سطح دو به 415 هزار جلد و تیراژ کتب سطح سه به حدود 6 هزار جلد می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که پذیرش طلاب برای تحصیل در مقطع سطح دو(کارشناسی) از میان کسانی که دارای مدرک سوم راهنمایی و دیپلم هستند، انجام می‌گیرد، افزود: طلابی که با مدرک سوم راهنمایی جذب می‌شوند، سطح دو را طی هفت سال و سایر طلاب این مقطع را در پنج سال طی می‌کنند.

مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر با اشاره به وضعیت تامین کتب درسی بانوان طلبه، تصریح کرد: کتاب‌های درسی سطح دو 76 عنوان است که از این تعداد 22 عنوان مختص دوره عمومی هفت ساله و سایر عناوین به صورت مشترک در دوره عمومی سطح دو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از میان این 76 عنوان کتاب، 45 عنوان از سوی مرکز نشر هاجر منتشر شده و سایر عناوین متعلق به سایر ناشران است که از سوی این مرکز خریداری و با تخفیف ویژه به مدارس ارائه می‌شود.

شایانفر تعداد عناوین درسی سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران را 40 عنوان ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: از میان این کتاب‌ها هشت عنوان از سوی مرکز نشر هاجر و سایر عناوین نیز از سوی ناشران دیگر منتشر شده و در اختیار حوزه‌های علمیه خواهران کشور قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه‌ علمیه خواهران، وی با بیان این که در سال‌های گذشته، تنها عناوین کتاب‌ها به مدارس معرفی می‌شد و طلاب موظف به خریداری کتب بودند، افزود: از سال گذشته این کتاب‌ها از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهیه می‌شود و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد که این رویه با استقبال مدارس و طلاب مواجه شده است.

مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر با بیان این که کتب مورد نیاز حوزه‌های علمیه سطح دو در حال ارسال به مدارس و کتب مورد نیاز حوزه‌های سطح سه در حال خریداری است، یادآور شد: این کتب به 303 مدرسه سطح دو و 33 مدرسه سطح سه در سراسر کشور ارسال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha