سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 240248
۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹

بيش از سه ميليون درصد جمعيت تركيه را شيعيان تشكيل مي دهند، اما هيچ مدرسه علميه ای براي آنان در اين كشور به دليل منع قانوني وجود ندارد

حجت الاسلام سيدحسين رضوي، مسئول غرفه كشور تركيه درنمایشگاه بین المللی قرآن تهران،با بیان این مطلب به خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: تاكنون تنها دركشور ايران توانسته ايم محصولات قرآني خود را با اين وسعت عرضه نماييم.

وی ادامه داد: بيشتر محصولات قرآني تركيه توسط فارغ التحصيلان جامعه المصطفي انجام مي شود كه به عنوان مثال مي توان به ترجمه قرآن به زبان تركي ، ترجمه تفسير الميزان و كتاب علوم قرآن آيت الله معرفت و دوبله فيلمهاي مذهبي ايراني از جمله فيلم روز واقعه اشاره كرد.

 مسئول غرفه كشور تركيه افزود: بيش از سه ميليون از جمعيت تركيه را شيعيان تشكيل مي دهند، اما هيچ مدرسه علميه ای براي آنان در اين كشور به دليل منع قانوني وجود ندارد

وی افزود: سازمان ديانت تركيه، سال 2010 را به عنوان سال قرآن در اين كشور اعلام نموده است و برنامه هايي چون برگزاري سمينارها و نشست هاي دانشگاهي پيرامون قرآن، تهيه مستند هاي قرآنی برای پخش از تلويزيون TRT، تكريم قاريان و حافظان قرآن ، برگزاري مسابقات قرآني و ... را تدارك ديده است.

 حجت الاسلام رضوي در پايان، در مورد تهيه و پخش سريالهاي تلويزيوني در اين كشور با مضامين ديني، گفت: اين سريالها توسط اهل تسنن تهيه می شوند و در آنها گرايش به تصوف ديده مي شود، اما به دليل استقبال بيش از حد مخاطبان ، شبكه هاي مختلف تلويزيوني اقدام به پخش آنها می کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha