چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 241157
۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱

پلیس مصر، امروز 10 نفر از فعالان جماعت اخوان المسلمین این کشور را دستگیر کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، به نقل از «المصری الیوم» این افراد از اعضای فعال اخوان‌المسلمین در استان دقهلیه به شمار می‌روند.

منابع خبری اخوان‌المسلمین اعلام کردند: سید شویحی، احمد جمال، صالح مختار، محمد محمد عوض، احمد سید انور، محمود عبدالفتاح شعبان، عاصم‌علی‌الدسوقی و عبدالرحمان حمدی ابراهیم از دستگیر شدگان به شمار می‌روند.

بنابر اعلام این منابع خبری، این اقدامات شروعی برای افزایش فشارهای سیاسی بر جماعت اخوان‌المسلمین در آستانه انتخابات پارلمانی مصر است.

خاطرنشان می‌شود، اخوان‌المسلمین سازمانی مذهبی سیاسی است که در سال 1928  میلادی توسط حسن البنا در شهر اسماعیلیه مصر بنیانگذاری شد.

این نهضت به تاثیر از اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی و در پاسخ به انحطاط داخلی مسلمانان و سلطه بیگانگان بر کشورهای اسلامی پدید آمد.

اخوان‌المسلمین در آخرین انتخابات پارلمانی در سال 2005  میلادی به پیروزی سیاسی بی‌سابقه‌ای دست یافت و 20 درصد از کرسی‌های مجلس مصر را در اختیار گرفت.

دولت مصر در انتخابات پیش رو نیز که در آذرماه امسال برگزار می شود، تدابیر مختلفی را برای محدود کردن اخوان‌المسلمین در نظر گرفته است.

وزیر کشور مصر چندی پیش در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اخوان‌المسلمین حق استفاده از شعارهای مذهبی را در تبلیغات انتخاباتی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha