سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، گسترش مشاوره پژوهشی در مدارس علميه كشور را موجب رشد و تقويت بسترهای علمی- پژوهشی در حوزه دانست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عماد در نشست مشترک با معاون و مسئولین پژوهشی حوزه علمیه اصفهان با مثبت ارزيابی كردن اقدامات پژوهشی حوزه‌ اصفهان، تقويت برنامه‌ها و فرايندهای پژوهشی در حوزه‌های علميه كشور و استفاده از برنامه‌ها و ظرفيت‌های علمی- پژوهشی مراكز استانی حوزه را در طراحی برنامه‌های كلان موثربرشمرد.

وی، هماهنگ سازی برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط را موجب تعامل، هم افزايی و ارتقاء هر چه بيشتر فعاليت‌های پژوهشی در سطح حوزه‌های علميه دانست و خواستار امكان سنجی تبديل گروه‌های علمی حوزه اصفهان به انجمن‌های علمی گرديد

معاون پژوهش حوزه‌های علميه با تأكيد بر استفاده هر چه بيشتر از طرح‌ها و فرصت‌های فراهم شده در حوزه اصفهان در جهت تقويت رويكرد پژوهشی درس خارج، گفت: گسترش مشاوره پژوهشی در مدارس علميه كشور را موجب رشد و تقويت بسترهای علمی- پژوهشی در حوزه می شود.

حجت‌الاسلام خطاط، معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اهميت تبيين كاركردهای پژوهش و شكل‌گيری فرهنگ پژوهش در ميان طلاب، از تشكيل گروه‌های علمی تخصصی، برگزاری دوره‌های مكمل علمی در رشته‌های تخصصی برای طلاب، آموزش پژوهش و برگزاری كلاس‌های توجيهی برای اساتيد خبر داد. وی، راه‌اندازی دفتر امور فضلا، استفاده هر چه بيشتر از ظرفيت‌های پژوهشی درس خارج، راه‌اندازی مشاوره پژوهشی، انتشار ويژه‌نامه قرآنی و تأسيس دفتر جذب مقالات در سه بخش، طلاب، فضلا و اساتيدحوزه علميه اصفهان را از مهمترين اقدامات و فعاليت‌های معاونت پژوهش این حوزه عنوان کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha