پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر به نمایش گذاشتن ورزش اسلامی و ارزشی در میادین ورزشی، گفت: هر کدام از افراد مختلف جامعه باید نماد فرهنگ و عقیده اسلامی باشند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، امام جمعه قم، شامگاه امروز در دیدار با اعضای تیم فوتبال صبای قم، اظهار داشت: هیچ تیم ورزشی با ستاره‌ها به جایی نمی‌رسد، بلکه آنچه که تیم را موفق می‌کند، آدم‌های منظم، هم‌قسم و هم‌انگیزه است.

* چه تیمی موفق می‌شود؟

وی با اشاره به برخی از تیم‌ها مطرح جهان، افزود: اگر در تیمی یک مربی بصیر، توانا و مدبر نباشد، هرچند هم آن تیم دارای ستاره باشد، موفق نخواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به متفاوت بودن ورزشکاران اسلامی با سایر ورزشکاران، تصریح کرد: عقیده برای ورزشکار مسلمان مهم است؛ به طوری که در صحنه‌ها شاهدیم هر وقت یک طرف میدان یک رقیب صهیونیستی باشد ورزشکاران مسلمان ایرانی با او رقابت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: نه تنها ورزشکاران، بلکه هر کدام از افراد مختلف جامعه باید نماد فرهنگ و عقیده اسلامی باشد.

وی یادآور شد: امروز باید طوری باشد که وقتی ورزشکاران ایرانی، ورزش و ارزش‌های اسلامی را به نمایش بگذارند.

* قهرمانی بدون فرهنگ اسلامی ارزشی ندارد

امام جمعه قم تأکید کرد: اگر قرار است قهرمانی نیز برای ورزشکاران کشور اتفاق بیافتد، باید زیر پرچم فرهنگ و معارف اسلامی باشد و الا پیروزی ارزشی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان خطاب به بازیکنان تیم فوتبال صبای قم، ابراز داشت: رفتار تک تک شما نشان دهنده آموزه‌های دینی، فکری و فرهنگی شماست و باید در صحنه بازی ذکر و اعتقاد خود را نشان دهند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha