یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

پنجاه و ششمین شماره فصلنامه علمی- تخصصی «حکومت اسلامی» ویژه اندیشه‌ و فقه اسلامی در 240 صفحه از سوی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی مرکز خبر حوزه آیت‌الله العظمی حسین مظاهری، در شماره اخیر فصلنامه «حکومت اسلامی» در مقاله‌ای با عنوان «بررسی فقهی شرایط عمومی ولایت» با بهره‌گیری از آیات و روایات و نظریات علمای پیشین، شرایط عمومی لازم برای تصدی حکومت را مورد بررسی قرار داده است.

در قسمت نخست این نوشتار پنج شرط از شرایط عمومی فقه مورد بررسی قرار گرفته است.

حاکمیت سیاسی فقیهان از دیدگاه آخوند خراسانی، «تکلیف» یا «ولایت» فقیه در امر اداره حکومت اسلامی و حریم خصوصی و امر به معروف و نهی از منکر از جمله عناوین مهم شماره اخیر فصلنامه حکومت اسلامی است.

امنیت، ابعاد و سازوکار تامین آن در روایات، جستاری در سیره سیاسی امام خمینی‌(ره) و برداشتی از دیدگاه‌های آیت الله العظمی خامنه‌ای پیرامون فقه سیاسی از دیگر عناوین این مجله به حساب می‌آید.

گفتنی است مجله علمی- تخصصی «حکومت اسلامی به صاحب امتیازی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و مدیر مسئولی آیت الله محمد یزدی و سردبیری آیت الله صادق لاریجانی از سوی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام به صورت فصلنامه منتشر می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای ارتباط با دفتر این مجله به نشانی قم، صندوق پستی 3317 مجله حکومت اسلامی مکاتبه کرده و یا با شماره تلفن 7741325 با پیش شماره 0251 تماس بگیرند.

همچنین برای آشنایی بیشتر به پایگاه اینترنتی مجلس خبرگان به نشانیwww.majlesekhobregan.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha