شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان همدان گفت: لازمه موفقیت طلاب و روحانیون در مقابله با شبهات، ارتقای توان علمی و پژوهشی است.

حجت الاسلام بسطامی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: حوزویان در شرایط حساس کنونی باید بتوانند با کار علمی و پژوهشی به مقابله با شبهات پرداخته و به این وسیله در راستای تقویت اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان گام بردارند.

وی افزود: بحث مهم دیگر در رابطه با تبلیغ این است که باید آموزش های کاربردی مورد نیاز مبلغان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد  که اگر کار صورت بگیرد شد بی شک ما در عرصه دانش افزایی مبلغان نیز موفق خواهیم بود.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان همدان در ادامه با اشاره به این که این استان دارای بیش از هزار طلبه تحت آموزش است، گفت: حدود 150 روحانی در استان در عرصه تبلیغ کوتاه مدت و حدود 60 نفر از روحانیون بومی نیز در هجرت بلند مدت فعال هستند، ضمن آن که 35 تن از روحانیون غیر بومی نیز در قالب این طرح در استان فعالیت می کنند که عمدتا در روستاها مشغول به خدمت می باشند.

وی اضافه کرد: در ماه محرم امسال حدود 300 طلبه و روحانی از قم و همدان از سوی معاونت تبلیغ استان، برای امر تبلیغ مستقر شدند که این میزان با احتساب مبلغان سازمان تبلیغات ، دفتر تبلیغات اسلامی و نیز سازمان اوقاف حدود یک هزار نفر می شوند.

حجت الاسلام بسطامی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه‌های مروج زرتشتی در برخی روستاهای استان همدان اظهار داشت:یکی از مشکلات استان همدان بحث فعالیت فرق ضاله به ویژه در روستاهای استان است مبلغان باید با مباحث روز شبهه شناسی آشنا شوند تا بتوانند به شبهات در عرصه تبلیغ به خوبی پاسخ دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha