جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی با همکاری ستادبرگزاری مسابقه سراسری نجوم، ثبت نام ششمین دوره این مسابقات را از 25 بهمن تا 20 اسفند ماه سال جاری آغاز نمود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در اطلاعیه این مرکز آمده است، از آنجایی که المپیاد کشوری نجوم، محدودیت سنی دارد، مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی درصدد برآمد، خلل ناشی از این محدودیت را جبران نماید تا علاقمندان در هر سطح و مقطع سنی و علمی بتوانند در این زمینه به رقابت بپردازند و استعدادهای نجومی کشور شناسایی و طی فرآیندی به برنامه ریزی جهت پیشرفت علم نجوم گام های موثری برداشته شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده، کلیه مباحث علمی مسابقه، اعم از طراحی سوالات، انتخاب منابع، تصحیح پاسخنامه زیر نظر هیئت علمی و مشاوران خبره می باشد که برخی بنیانگذاران نجوم کشور هستند.

شایان ذکر است، منابع سطح مقدماتی این آزمون شامل نجوم به زبان ساده، ترجمه محمد رضا خواجه پور جزوه نجوم اسلامی، تالیف مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی- نجومی و همچنین منابع سطح پیشرفته آزمون، نجوم ساده، ترجمه محمد رضا خواجه پور؛ نجوم کروی، ترجمه داوود محمد زاده و جزوه این مرکز می باشد.

بر اساس اعلام مرکز مطالعات فلکی- نجومی، زمان برگزاری آزمون اردیبهشت 1390 می‌باشد و به یک صد نفر از شرکت کنندگان جوائزی اهدا می شود؛ به گونه‌ای که نفرات اول تا دهم هر سطح جوایزی از قبیل انواع تلسکوپ و دوربین های دو چشمی و به نفرات برتر مراکز به شرط کسب رتبه لازم، اشتراک یک ساله مجلات نجوم و آسمان شب، نسخه اصلی نرم‌افزار نجوم اسلامی، ابزار و کتب آموزشی و ... اهداء می‌گردد.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام غیر حضوری و کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به پایگاه مرکز به نشانی www.nojumi.org  مراجعه و یا با شماره تماس های 15-2936311- 0251تماس حاصل نمایند؛ همچنین برای ثبت نام حضوری به مکان هایی که در همین سایت درج شده مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha