جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 246499
۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۲

بیش از صد عالم شیعه عربستان طی بیانیه ای ، آزادی فوری شیخ توفیق العامر از روحانیون عربستان را خواستار شدند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه این علما ، ارائه پیشنهادات سازنده واندیشه های روشنگر را راهی مسالمت آمیز ومتمدن عنوان نمودند.

علمای عربستان ضمن اعلام اینکه بیان برخی از نظرات هیچ ضربه ای به امنیت نمیزند اضافه کردند: بیان اندیشه های افراد هیچ صدمه ای به قوانین  بشر امروزی نمی زند.

علمای شیعه  بازداشت و پیگیری  این افراد را در این وهله حساس ، امری اضطراب آفرین ونگران کننده خواندند.

آنها تاکید کردند : این گونه اقدامات ، سبب ایجاد دلواپسی و ناآرامی ملتهاست.

این بیانیه به امضای شخصیت های روحانی شیعی عربستان همچون سيد علي الناصر سيد محمد علي العلي ، شيخ محمد اللويم ، شيخ حسن بوخمسين ، شيخ حسين العايش ، سيد هاشم الشخص ، سيد حسن النمر ، شيخ صادق الجبران ، شيخ محمد العبا ، الشيخ حبيب الهديبي، شيخ عبد الجليل البن سعد، شيخ أمين الفردان، شيخ محمد السليم، سيد أحمد الهاشم، شيخ أحمد الشايب و شيخ جواد الحضري رسیده است.

یاداور می شود حجت الاسلام شیخ توفیق العامر خطیب جمعه الاحساء‌ عربستان چند روز پیش توسط نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شد.

وی بارها توسط نیروهای امنیتی عربستان به دلیل درخواست آزادی مراسم های دینی شیعیان بازداشت شده بود.

لازم به ذکر است دستگیری این روحانی عربستانی و تعداد دیگری از چهره های سیاسی و فرهنگی با خشم مردم این کشور به ویژه شیعیان همراه شده است.البته اعتراضات مردمی در عربستان اختصاص به شیعیان ندارد و طیف های مختلف مردمی در این کشور آرام آرام بر دامنه اعتراضات می افزایند به طوری فواد ابراهیم از مخالفان سلطنت سعودی طی گفت و گویی تصریح کرد: دیوار ترس مردم در برابر رژیم حاکم سعودی فرو ریخته است ومردم برای فدا کردن جان خود در راه تحقق خواسته هایشان اعلام آمادگی کرده اند بدون اینکه از بازداشت ها و دیگر اقدامات هراس آور رژیم حاکم ترسی به دل راه دهند.

برخی شبکه های ماهواره ای نیز با پوشش اعتراضات اخیر مردمی در عربستان تاکید کردند: مردم عربستان خواستار رفتن آل سعود شدند.

شبکه العالم در همین رابطه اعلام داشت:با فرا رسیدن موعد اعتراض‌های مردمی علیه استبداد خاندان آل سعود در عربستان هزاران تن از مردم این کشور روز جمعه در مناطق گوناگون با ریختن به خیابان‌ها خواستار احقاق حقوق از دست رفته و قانونی خود شدند و گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که تجمع‌های اعتراضی در ریاض نیز برگزار شده است.

در پایتخت عربستان مردم معترض با تجمع مقابل مسجد الراجحی در مرکز این شهر، دست به تظاهرات زدند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. گفتنی است عربستان سعودی صدها فعال سیاسی را بدون هیچ محاکمه‌ای در زندان‌های مخوف نگهداری و آنها را به شدت شکنجه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha