جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

آیت الله العظمی نوری همدانی، نقش ولایت فقیه را در بیداری اسلامی بسیار برجسته دانسته و گفتند: به برکت انقلاب اسلامی و سکانداری ولی فقیه آگاه و شجاع، تاریخ مصرف استکبار و دیکتاتورها گذشته است.

به گزارش خبرنگار مرکزخبر حوزه؛ این مرجع تقلید امروز در دیدار هیئت جوانان فاطمیون همدان، اظهار داشتند: متاسفانه عده ای از علمای بی مسئولیت سایر کشورها به ما اعتراض می کنند که علمای ایران در مسائل داخلی کشور‌های عربی دخالت می کنند، ولی ما بنا به وظیفه اسلامی برای بیدارکردن امت اسلام از قرآن و نهج البلاغه می گوییم.

ایشان با اشاره عامل بیداری امت اسلامی، افزودند: عامل اصلی بیداری امت اسلامی  را می توان جهاد در راه خدا و از جان گذشتگی مردم ایران به فرمان ولی فقیه شجاع، مدیر و مدبری همچون حضرت امام خمینی در دوران شکل گیری انقلاب و سکانداری فقیهی عادل و شجاع حضرت امام خامنه ای را دانست.

* اسلام مرز جغرافیایی ندارد

معظم‌له با بیان این که دین اسلام مرز جغرافیای به معنای معمول ندارد، تصریح کردند: ما حقایق اسلام و احکام دین خدا رابیان می کنیم و از این امر هم هیچ ابایی نداریم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی یادآور شدند: کشور عربستان را باید مداخله‌گر نامید؛ زیرا با لشکر کشی برای حفظ و بقای حکومت سلطنتی ظالم آل خلیفه از همه‌ی توان خود استفاده می‌کند.

معظم له با بیان این که انقلاب های منطقه ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد، افزودند: انقلاب‌هایی که در منطقه به وقوع پیوسته، نتیجه تاثیر پذیری از انقلاب مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است.

* تایخ مصرف دیکتاتورها گذشته است

این مرجع تقلید با اشاره به این که تاریخ مصرف استکبار و دیکتاتورها به پایان رسیده است، اظهار داشتند: به برکت انقلاب اسلامی تاریخ مصرف سلاطین و استکبار جهانی به پایان رسیده است و همان طوری که خدای متعال می فرماید کاخ های که از طریق ظلم و ستم بنا گذاری شده به اذن خدا نابود خواهد شد، الان در منطقه شاهد تحقق این وعده الهی هستیم.

* فریاد اسلام خواهی در خاورمیانه پیچید

معظم له در ادامه با بیان این که ماحصل انقلاب اسلامی امام و مردم ایران، بیداری امت اسلام در سرتاسر جهان می باشد، تصریح کردند: صدایی که الان در خاور میانه پیچیده، فریاد اسلام خواهی است و درهمه منطقه به گوش می‌رسد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha