چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرصت‌ها و امکانات فراوانی برای نشر تعالیم دینی درجامعه به وجود آمد که من تأثیرگذار‌تر و نتیجه بخش‌تر از طرح ولایت ندیده‌ام.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی ظهر امروز در نشست اساتید طرح ولایت که در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که انسان اشرف مخلوقات خداوند است، گفتند: در دنیایی که خداوند آن را آفرید و با گذشت زمان عظمت آن بیشتر بر ما مشخص می‌شود.

ایشان باتأکید بر این که انسان به خودی خود نمی‌توانست به دستاوردهای علمی، دست یابد، اظهار داشتند:‌ خداوند علم را به وسیله انبیا و ائمه خود به ما رسانده است و ما امروز میراث‌داران آن علم هستیم.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه دادند: باید بدانیم که جانشین خداوند در زمین هستیم؛ از این رو آموزه‌ها و ارزش‌های الهی که به وسیله انبیا و اولیای الهی به ما رسیده است را خوب بشناسیم، به آن عمل کنیم و به دیگران نیز ارائه کنیم.

* طلبگی،‌ بالاترین کرامت خداوند است

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)هدایت مردم در امور دینی را بالاترین کرامت الهی در حق انسان‌ها برشمرده و بیان داشتند: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، بهترین شرایط برای نشر آموزه‌های دینی در جامعه به وجود آمده است که وظیفه علما و مبلغان دین را بیشتر نموده است.

ایشان افزودند: پیش از انقلاب علما و اندیشمندان دینی مدت‌ها نشست‌های فراوانی برگزار می‌کردند تا راهی را برای گسترش دین در جامعه پیدا کنند که نتایج این نشست‌ها، کارهای کوچکی بود که قابل اجرا می‌شد؛ حال امروز باید فرصت  به دست آمده را غنیمت بشماریم و حداکثر استفاده را ببریم.

* تمجید از طرح ولایت

آیت‌الله مصباح یزدی با ابراز خرسندی از برگزاری طرح ولایت در دانشگاه‌ها خاطرنشان کردند: امروز با وجود فضای دینی در جامعه و امکانات فراوان تبلیغی، راه‌های زیادی در نشر آموزه‌های اسلامی و تبلیغ دین وجود دارد، ولی بنده در این 60سالی که در حوزه هستم،‌ تأثیرگذارتر، بهتر و کم‌هزینه‌تر از طرح ولایت ندیده‌ام.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کردند: در این میان تلاش اساتید این طرح و اخلاصی که به کار می‌برند می‌تواند بالاترین بهره‌وری را از این طرح ارائه نماید.

* دست نیاز دانشگاهیان به سوی حوزویان دراز است

ایشان خطاب به اساتید طرح ولایت گفتند: امروز به برکت پیروزی انقلاب و وجود نظام اسلامی، اساتید دانشگاه در برابر فراگرفتن آموزه‌های شما هستند، از این رو باید هرچه در توان دارید، استفاده کنید.

خاطرنشان می‌شود، طرح ولایت توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور تابستان هر سال در راستای عمق‌بخشی و بصیرت‌دهی بیشتر دانشجویان نسبت به مبانی‌اندیشه اسلامی با حضور اساتید منتخب حوزه و دانشگاه اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha