چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ |۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 12, 2024

اختلاط دختر و پسر یکی از راه‌های انحراف است و بسیاری از دشمنان نیز وقتی می خواهند ضربه‌ای بزنند، بر ایجاد محیط‌های مختلط تأکید می‌کنند.

رییس دانشگاه مجازی امام خمینی:اختلاط دختر و پسر خواست دشمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اکبر حسینی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، یکی از اهداف خلقت بشر را عبادت و بندگی خداوند دانسته و اظهار داشت: عبودیت و بندگی خداوند مسیر کلی بوده و در آن فرقی بین زن و مرد و جود ندارد، چرا که هدف مشخص است.

وی افزود: هر آنچه که در این مسیر باعث زودتر رسیدن و پیشرفت انسان شود، عامل مثبتی بوده و کار و تفکر خوبی محسوب می شود، اما هر عاملی که باعث دوری از این هدف گردد، به عنوان امری بد ترقی می‌شود.

وی با اشاره به مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها ابراز داشت: باید در این زمینه تحقیق میدانی شود و این مسئله بررسی گردد که آیا مختلط بودن و باهم درس خواندن در داخل مجموعه‌های آموزشی در رسیدن به کمال، نقش مثبت دارد و یا منفی، اگر نتیجه این عمل مثبت بود، بالطبع این مسیر درست است در غیر این صورت راه نادرستی است.

رییس دانشگاه مجازی امام خمینی (ره) با تعریف فرمولی در این رابطه تصریح کرد: به طور کلی اگر نظام آموزشی انسان را در رسیدن به کمال یاری نماید، این امر منطقی و کاری درست است.

*تمرکز بر درس و مطالعه در نظام آموزشی تک‌جنسیتی

وی با تأکید بر این که، این فرمول در عین سادگی دارای پشتوانه علمی و کارشناسانه است، اذعان داشت: طبق آمارها و بررسی ها در نظام های آموزشی تک جنسیتی تمرکز بر روی درس خواندن و مطالعه است  و این امر همان مسیر ی است که انسان را در مسیر کمال یاری می نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بررسی 4 مقطع آموزشی ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه، گفت: از مقطع دبیرستان به بعد با توجه به سن و سال افراد، روحیات روانی آنها تغییر پیدا می‌کند و بسیاری از آسیب‌ها متوجه آنان خواهد بود و با شکست‌های روانی زیادی مواجه خواهند شد.

*قتل دانشجوی دختر توسط همکلاسی پسر!

وی ادامه داد: در همین راستا شاهد برخی اتفاقات بوده ایم که نتیجه همین آسیب‌ها بوده است به طوری که همین اواخر، قتل یکی از دانشجویان دختر توسط همکلاسی  پسر خود یکی از اتفاقات تلخ اختلاط دختر و پسر در دانشگاه است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: این تنها واقعه بود که ما شاهد آن بودیم و ممکن است چندین واقعه روحی غیرملموس در دانشگاه‌ها رخ دهد که از آن بی خبریم؛ این اعمال همان دوری از کمال انسان و عبودیت است.

*تأکید دشمنان بر مختلط‌بودن

رییس دانشگاه مجازی امام خمینی (ره) به کمال رسیدن انسان را عاملی در تکامل همه انسانها برشمرده و تصریح کرد: اگر بخواهیم در دانشگاه‌ها فرد به سلامت مراحل عبودیت را طی کند، باید تفکیک جنسیتی اعمال شود؛ چرا که اختلاط دختر و پسر یکی از راه‌های انحراف است و بسیاری از دشمنان نیز وقتی می خواهند ضربه‌ای بزنند، بر ایجاد محیط‌های مختلط تأکید می‌کنند.

وی یادآور شد: البته در برخی موارد نیز ممکن است به خاطر بعضی نارسایی ها و عدم امکانات از جمله محیط آموزشی نامناسب، امکان تفکیک کلاس‌ها وجود نداشته باشد، اما این مشکلات باعث نمی شود از اصل موضوع غافل شویم.

*منظور از غیرعالمانه بودن معین شود!

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به دغدغه‌های مراجع عظام و علما در خصوص تفکیک جنیستی در دانشگاه‌ها و از طرفی سخنان برخی از مسئولین در خصوص غیرعلمانه بودن تفکیک جنیست، بیان داشت: باید منظور از غیرعالمانه‌بودن معین شود، شاید افرادی که این تعابیر را دارند از دیدگاه خود آن را بیان می‌کنند، لذا باید با تحقیقات میدانی و بررسی های آماری عالمانه بودن این طرح را به آنها اثبات کنیم و مطابق آمار و ارقام علمی، این موضوع را روشن و تبیین نماییم.

 پایان پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha