شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

امروز پس از سه دهه فعالیت در عرصه هنر توانسته‌ایم به این مهم برسیم که با استفاده درست این از ابزار می‌توانیم گام‌های خوبی را در مقابله با شبهات و انحرافات دینی برداریم.

حجت‌الاسلام سجاد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، هنر را بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم انسانی و اسلامی دانسته و گفت:‌ هنر ابزار فوق‌العاده کارآمدی است که بر تمامی اقشار جامعه تأثیرگذار می‌باشد و می‌تواند ارائه دهنده تعالیم اسلامی به همگان باشد.

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، با اشاره به استفاده‌های دشمن از ابزار هنر برای  ضربه زدن به تعالیم اسلامی، به ویژه مهدویت افزود: امروز پس از سه دهه فعالیت در عرصه هنر توانسته‌ایم به این  مهم برسیم که با استفاده درست این از ابزار می‌توانیم گام‌های خوبی را در مقابله با شبهات و انحرافات دینی برداریم.

وی، دامنه‌دار بودن رسانه ملی و حضور عمیق آن در جامعه را فرصتی مناسب در راستای معرفی فرهنگ مهدوی برشمرده و گفت: رسانه ملی تأثیرگذارترین و قوی‌ترین رسانه در فضای کشور است که با دامنه‌‌ وسیع و عمق نفوذ خود در زندگی مردم می‌تواند در بسیاری از موارد موثر باشد لذا باید از این فرصت بهره جست و حقایق مرتبط با انحرافاتی که در عرصه مهدوی وجود دارد را موشکافی و برای مردم تبیین کرد.

*مسئولیت هنرمندان سنگین است

حجت‌الاسلام کریمیان با بیان این که حجم گسترده شبهات و انحرافات اعتقادی، وظیفه هنرمندان و متولیان هنر را سنگین‌ترین کرده است، بیان داشت:‌ اگر قرار باشد نهادی پاسخی تأثیر برانگیز  نسبت به شبهات  و مشکلات مرتبط با مسائل معنوی به ویژه مهدویت که عمیق‌ترین اعتقاد شیعه است،‌ ارائه کند، باید از وجود هنرمندان متعهد و توانمند نسبت به مباحث فرهنگی و انقلابی استفاده نماید.

وی با اشاره به تفکرات اندیشمندان جهان درباره ریشه‌های اعتقادی  شیعه، گفت: برخی از اندیشمندان تفکرات شیعه، را به فرهنگ حسینی و شهادت‌طلبی و  امید و انتظار تقسیم می‌کنند؛ بنابراین اگر نسبت به این دو محور کم‌کاری صورت گیرد، هم در حرکت رو به جلو دچار مشکل می‌شویم و هم بی هویتی و نا امیدی در جامعه به وجود می‌آید.

*آسیب بی‌توجهی به مهدویت

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر ادامه داد: بی‌توجهی به مهدویت امکان حضور افرادی که صلاحیت ندارند را باز می‌کند و نسخه بدلی از فرهنگ منجی را به جامعه القا می‌کند و چون مردم و به ویژه جوانان از نظر فطری و اعقتادی نیازمند این مسایل هستند، به سوی آن متمایل می‌شوند.

مدیر فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که حقایق مهدوی برای مردم تبیین نشود و مسئولان فرهنگی ما نپذیرند که موج گسترده‌ای از انحرافات در این عرصه و با نام‌هایی چون عرفان‌های نوظهور وجود دارد، این مشکل برطرف نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha