جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

مراجع عظام به حوزه جان و روح می‌بخشند و این امر موجب حفظ و پویایی حوزه‌های است.

سید نیاز حسین نقوی در حاشیه بازدید طلاب پاکستانی مقیم کراچی از بخش‌های مختلف مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه قم) در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، گفت: امروز شرایط برای فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی طلاب در کشورهای مختلف مناسب است، دراین شرایط ایران با ارائه فرهنگ اسلامی در دیگر کشورها می‌تواند زمینه را برای فعالیت طلاب مقیم آن کشور فراهم آورد.

وی در ادامه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت‌ها، انقلا‌ب‌های اخیر خاورمیانه را متأثر از انقلاب اسلامی دانسته و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نهضت‌های اسلامی جانی تازه گرفتند و تفکری جدید در جهان شکل گرفت.

*نور امید در دل‌ها زنده شد

این طلبه پاکستانی ادامه داد: با نگاهی به موج بیداری اسلامی که در کشورهای عربی به وجود آمده است، متوجه می‌شویم که این نهضت‌ها از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند؛ به طوری که امروز با زنده شدن نور امید در دل آنان متوجه شده‌اند می‌توانند مانند ایران اسلامی عمل کرده و حکومت‌های ظالم و کاخ‌های طاغوت را نابود سازند.

وی با اشاره به نقش مؤثر حوزه در پیروزی انقلاب اسلامی، مراجع را روح و جان حوزه‌های علمیه معرفی کرده و گفت: مراجع عظام به حوزه جان و روح می‌بخشند و این امر موجب حفظ و پویایی حوزه‌ها است.

سید نیاز حسین نقوی خاطرنشان کرد: شخصیت‌های انقلابی  که از حوزه بلند می‌شوند، تأثیرگرفته از مرجعیت هستند.

وی در ادامه به اشاره به فعالیت‌های گسترده وهابیت در راستای اختلاف افکنی میان مسلمانان، گفت:‌ وهابیت از همان ابتدای تشکیل، به دنبال از بین بردن روح اسلام است البته در زمان حضرت رسول‌(ص) هم افرادی به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به اسلام بودند.

*اختلافات را کنار بگذاریم

وی، اتحاد را روح اسلام دانسته و افزود: مسلمانان باید اختلافات فرعی را کنار گذاشته و با تأکید بر مشترکات اصلی، اتحاد خود را حفظ نمایند.

این طلبه غیر ایرانی با بیان این که مسلمانان باید نسبت به برنامه‌های وهابیت هوشیار باشند، تصریح کرد: مسلمانان بدانند وهابیت همواره با اسم‌ها و اشکال متفاوتی ظاهر می‌شود؛ از این رو باید هوشیار بوده و با شناخت برنامه‌های این فرقه ضاله  فریبشان را نخورند؛ زیرا برای آنها شیعه و سنی تفاوتی ندارد، بلکه از بین بردن روح اسلام مهم است.

وی به نقش علما در ایجاد اتحاد میان مسلمانان اشاره کرده و ابراز داشت: با توجه به شرایط امروزی جهان، وحدت اسلامی باید تحت هر شرایطی حفظ شود.

*فریب‌ وهابیون را نخوریم

وی، هوشیاری مردم به ویژه جوانان را در حفظ اتحاد مسلمانان ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: ما نباید ظاهر وهابیون را که روزی پنج وعده نماز جماعت می‌خوانند را ببینیم، بلکه باید اهداف و عقاید آنها را بفهمیم، و در برابر نقشه‌های شوم آنها ایستادگی نماییم.

خاطرنشان می‌شود، طلاب پاکستانی مدت یک ماه در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و در این مدت از مراکز مذهبی، علمی و دینی قم و تهران بازدید می‌کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha