شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان این‌که چادر نماد فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی (ص) است، از بانوان محجبه و چادری خواست تا برای ترویج فرهنگ چادر در جامعه تلاش کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) در مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که این ننگ بزرگی است که یک معتاد در محله‌ای می‌تواند چندین جوان را به اعتیاد آلوده کند، اما یک بچه حزب اللهی نمی‌تواند یکی مثل خودش را تربیت کند، خطاب به دختران محجبه، اظهار داشت: دخترانی که با حفظ حجاب از حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند و در سنگر حجاب قرار دارند، تلاش کنند که دیگری را نیز چادری کنند تا این چادر در جامعه مظلوم واقع نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، گفت: شب 23 ماه مبارک رمضان مهم‌ترین شب در میان شب‌های احیاست و به حسب روایات شب قدری که انتظار می رود، همین شب عزیز است.

وی با بیان این‌که شب قدر از غروب آفتاب تا طلوع فجر محسوب می‌شود، اظهار داشت: بهترین اوقات شب قدر، از نیمه شب به بعد است، که در این زمان خواندن ادعیه و بعضی از سوره‌های قرآن سفارش شده است.

تولیت آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: شب قدر، شب توبه است؛ توبه یعنی رجوع رجوع انسان به سوی خداوند متعال.

وی با اشاره به آیات سوره نوح، اظهار داشت: همه مؤمنین باید به سوی خدا رجوع کنند؛ یعنی بر اساس آیات قرآن، توبه واجب است و یک امر مستحب به شمار نمی‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به این که ضرورت توبه برای همه است، افزود: از همان ابتدای خلقت انسان، اشتباه و خطا همزاد او بوده است؛ به‌گونه‌ای که حضرت آدم (ع) به واسطه اشتباهش از بهشت رانده می‌شود، اما توبه می‌کند و خداوند نیز توبه اش را می پذیرد.

وی ادامه داد: خداوند «ستار العیوب» است و نمی‌خواهد آبروی گنهکار را ببرد، به همه مؤمنین فرمان توبه را صادر می‌کند، تا در ضمن آن، گناهکاران توبه کنند و شناسایی نشوند.

امام جمعه قم با تأکید بر اهمیت حفظ آبروی مؤمن، گفت: بر همین اساس مقام معظم رهبری فرمودند «اگر کسی جرمی کرده است لازم نیست اعلام شود زیرا که خانواده آن مجرم به واسطه همین اعلام دچار مشکل می شوند، مگر  آنها چه جرمی مرتکب شده‌اند؟»

*زیارت یک امر تشریفاتی نیست

وی با بیان اینکه توبه مثل زیارت یک امر تشریفاتی نیست، اظهار داشت: انسان نمی‌تواند هر طوری که بخواهد توبه کند، این توبه آداب و قواعد خودش را دارد، بر اساس فرمایش پیامبر اکرم‌(ص) توبه کننده باید به چندین مورد توجه لازم داشته باشد.

امام جمعه قم گفت: تائب باید نسبت به حق‌داران، حق خود را ادا کند، مجالسی را که شرکت می‌کرده، تغییر دهد،نشانه‌ها و لباس‌های گذشته را عوض کند، به دنبال روزی حلال باشد، دست از کسب مال حرام بکشد، اراده خود را نسبت به وسوسه‌های شیطان قوی نماید و از اضافه طعام خود انفاق نماید.

* دوری از مراجع و روحانیت، خطری برای جوانان

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به فعالیت فرقه‌ها و گروه‌های منحرف برای جدایی جوانان از دین، اظهار داشت: جوانان مراقب باشند، دوری از اهل‌بیت‌(ع)، مراجع، روحانیت و امر به معروف و نهی از منکر، علامتی است برای شناسایی منحرفینی که به دنبال گمراهی شما هستند.

وی با بیان این‌که عده‌ای با ادعای سیر و سلوک و عرفان در تلاش برای شیادی و فریبکاری هستند، اظهار داشت: بعضی که در این مسیر قرار می‌گیرد به واسطه نداشتن استعداد لازم، منحرف شده و رفته رفته  دچار ضدیت با دین می‌شوند.

*ارزش کمک به قحطی‌زدگان سومالی

وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی مردم مسلمان سومالی و درخواست از مردم برای کمک به آنان، این کار را راهی برای کامل کردن توبه معرفی کرده و اظهار داشت: نباید از رحمت خداوند ناامید شد؛ زیرا که ناامیدی یکی از گناهان بزرگ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha