جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

حوزه علمیه در هر عرصه ای که حضور داشته باشد نقش بی بدیلی را ایفا می کند و قطعاً در عرصه اطلاع رسانی نیز این گونه خواهد بود، انتظار می‌رود رسانه حوزه سکاندار اطلاع‌رسانی دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، در حاشیه بازدید از غرفه حوزه نیوز در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های تهران در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با اشاره به وظیفه خطیر حوزه های علمیه در عرصه رسانه و اطلاع رسانی اظهارداشت: حضور حوزه و خبرگزاری آن در عرصه رسانه، اطلاع رسانی و  خبر رسانی بیانگر حضور برآمده از علم، اندیشه، اعتقاد و اخلاق است.

وی با اشاره به سابقه درخشان حوزه در عرصه های مختلف حضور حوزه در عرصه رسانه و اطلاع رسانی را بسیار مبارک دانست و افزود: حوزه در هر عرصه ای وارد شود، عقبه ای علمی، اخلاقی، سیاسی و ارزشمند دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خوشبختانه حوزه های علمیه از عقبه قدرت مند بیش از هزار ساله کار و تلاش علمی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی الهام بخش برخوردار است، عنوان کرد: با این پشتوانه، حوزه علمیه در هر عرصه ای که حضور داشته باشد نقش بی بدیلی را ایفا می کند و قطعاً در عرصه اطلاع رسانی نیز این گونه خواهد بود.

وی گفت: حوزه علمیه وقتی در عرصه بحث فقاهتی قرار می گیرد با پشتوانه عظیم بیش از یک هزار و صد سال، آثار غنی، پژوهش ها و تحقیقات بسیار پر محتوا و راهگشایی را خلق می کند، 60 جلد کتاب جواهر و کتب ارزشمند فقهی و اصولی شیخ انصاری و سلسله کتب فقهی تدوین شده به دست فقهای بزرگ بیان کننده اقتدار فقاهتی حوزه های علمیه در طول تاریخ است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بیان داشت: وقتی حوزویان در عرصه رجال وارد می شوند، کتب رجالی غنی مانند کتب رجالی آیت الله ممغانی و آیت‌الله‌العظمی خویی و شخصیت های دیگر ارائه می کنند که بیان گر قدرت رجالی حوزه است، همین طور در حوزه تفسیر، کتب ارزشمند علمای بزرگی همچون المیزان آیت الله طباطبایی و تسنیم آیت الله جوادی آملی که بیش از آنکه یک تفسیر باشد یک دایره المعارف اسلامی است به خوبی می درخشند.

* بیداری دنیای اسلام الهام گرفته از خون شهداء با انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به ورود حوزه، در عرصه سیاست عنوان کرد: شهدای روحانیت در طول سال های متمادی قبل از انقلاب اسلامی کار بزرگی کردند و امام راحل را یاری نمودند، امام خمینی‌(ره) با الهام از آن خون های پاک، انقلاب بزرگی را در کلیدی ترین نقطه جهان اسلام یعنی ایران اسلامی به پیروزی رساند و امروز از آثار این حرکت عظیم شاهد بیداری دنیای اسلام هستیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون اساسی یکی از آثار ارزشمند برآمد از تفکر علمی و اندیشه سیاسی علمای برجسته حوزه علمیه قم و دنیای اسلام است که نشان می دهد اسلام در حوزه حقوق عمومی از چه ظرفیت غنی برخوردار است، بنابراین حوزه در هر عرصه ای وارد شود عقبه ای علمی، اخلاقی، سیاسی و ارزشمند را دارد.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه باید در عرصه رسانه دو گوهر گران بهای فضائل اخلاقی و تقوای رسانه ای را به نمایش بگذارد و این پشتوانه ارزشمند راهگشایی برای ارائه یک الگوی ارزشمند برای اهالی رسانه می‌باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha