چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

خداوند عالمان وارسته ای را که به اسلام و قرآن خدمت می کنند مورد رحمت خود قرار داده و آنها را تکریم می کند؛ آیا جامعه هم توانسته ارزش علمایی که در خدمت قرآن و اسلام هستند را بداند؟

به گزارش خبرنگارمرکزخبرحوزه، حضرت آیت‌الله سبحانی، پیش ازظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیر استان قم که درموسسه امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشتند: رسول خدا جامعه ایده آل را به سه محور تقسیم می کند؛  محور اول علما و دانشمندان، محور دوم مجاهدین و نظامیان و محور سوم بانوانی که اقتصاد جامعه را در گردش نگه می دارند.

ایشان افزودند: جامعه ای که می خواهد قدم در  عرصه های رشد و تعالی بگذارد باید قدردان تلاش‌‌های علما و روحانیون و دانشمندان باشد و آنها را در راستای خدماتی علمی و فکری که به جامعه عرضه می کنند مورد احترام قرار دهند.

معظم له با اشاره به تکریم خدای متعال از عالمان متعهد ، تصریح کردند: خداوند عالمان وارسته ای را که به اسلام و قرآن خدمت می کنند مورد رحمت خود قرار داده و آنها را تکریم می کند؛ آیا جامعه هم توانسته ارزش علمایی که در خدمت قرآن و اسلام هستند را بداند؟

این مرجع تقلید ادامه دادند: شبیه ابن قولویه ها و شیخ مفید ها توانستند با تربیت شاگردانی  خدوم، دین اسلام و تشیع را حفظ نمایند و امروز در اختیار جامعه قرار دهند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به خدمات روحانیت به جامعه، تاکید کردند: روحانیونی که در حفظ و حراست قرآن و دین اسلام  و وطن پرستی را به جای اجنبی پرستی  ترجیح داده و با قلم هایشان قلب دشمن را نشانه می روند، باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند.

ایشان در ادامه با اشاره به امنیت موجود در کشور، خاطر نشان ساختند: مجاهدین و سربازانی که  در میدان های نبرد حق علیه باطل حضور دارند، مورد ستایش پرودگار واقع می شوند و مایع ثبات و امنیت جامعه می شوند  و در بین مردم از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به واقعه غدیر اظهار داشتند: 360 عالم سنی در مجموع حدیث غدیر را نقل کرده و اگر علمای شیعه را هم به آن ضمیمه کنیم، فوق تواتر است.

شایان ذکر است؛ مراسم بازسازی واقعه غدیر  24 آبان ساعت 8 صبح تا 14  در پشت کوه خضر نبی (ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha