سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

مفتی ممتاز جعفری لبنان گفت: برخی مردم در کشورهای عربی از حکومت سوریه دفاع می­کنند و برخی به عکس رفتار می­کنند و ما در لبنان اینگونه می اندیشیم که باید در کنار سوریه باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، شیخ احمد قبلان در مراسم افتتاح مسجدی در جنوب لبنان افزود:

ثبات سوریه، ثبات لبنان است و هرج و مرج و جنگ به هیچ کس رحم نمی­کند.

وی خاطر نشان ساخت: ما باید اهل منطق و فکر و برداشت صحیح از واقعیت منطقه باشیم. کسانی که فحش و دشنام می­دهند و تهمت می­زنند، گریه کردن در ویرانه های قدرت برای آنها بس است و باید دست از این سمفونی بردارند. آنها اگر به فکر لبنان هستند بهتر است به خاطر لبنان به گفتگو بنشینند.

* مواضع اتحادیه عرب بدون فایده است

شیخ قبلان با اشاره به محدودیت های جدید اتحادیه عرب بر ضد سوریه گفت: اتحادیه عرب و تصمیم های آن هیچ فایده ای ندارد.

وی تصریح نمود: اتحادیه عرب برای فلسطین چه کرد؟ از آغاز جنگ اعراب و اسراییل چه کاری انجام داده؟ چه کاری برای لبنان انجام داده؟ اتحادیه عرب، اتحادیه ای است که در برابر آمریکا و اسراییل و برنامه های آنها در منطقه به طور کامل به خاک افتاده و تسلیم و تحقیر شده است.

رئیس دارالافتاء جعفری لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط داخلی در لبنان اشاره کرد و ابراز داشت: ما خواهان لبنان با اختلافات طایفه ای و مذهبی و فردی نیستیم زیرا اینها برای لبنان مضر است. ما خواستار لبنانی هستیم برای تمام اهل لبنان.

* تقسیم بندی لبنان به 8 و 14 مارس پایان یابد

وی ادامه داد: ما وطنی را می­خواهیم که در آن احساس آرامش و ثبات بکنیم و در غیر این صورت، اگر وطنی ارزش فرزندانش را نداند چه ارزشی دارد؟

شیخ احمد قبلان خطاب به سیاسیون گفت: زبان گفتگو را میان خود رایج کنید. ما باز هم دعوت نبیه بری را به گفتگوی بدون قید و شرط تکرار می­کنیم. گفتگویی که گامی اساسی در سازندگی لبنان جدید باشد.

وی اظهار داشت: لبنان امروز محتاج همکاری تمام گروه ها و احزاب سیاسی است و تقسیم لبنان میان 8 و 14 مارس باید تمام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha