شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 270171
۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۸

دوازدهمین مسابقه سراسری قرآن و عترت طلاب و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی به صورت همزمان در 350 واحد صبح امروز در سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایراندوست، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم در حاشیه برگزاری این مسابقه در گفت‌‌وگو با مرکز خبر حوزه گفت: در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه ها و آشنایی هرچه بیشتر کارکنان، اساتید و دانشجویان با قرآن و عترت، دوازدهمین مسابقه سراسری قرآن در دانشگاه آزاد برگزار شد.

وی با بیان این که در سطح واحد قم یک هزار و 500 نفر از طلاب برادر حوزه علمیه قم و خواهران طلبه جامعة الزهرا و دانشجویان دانشگاه آزاد شرکت کردند، افزودند: دانشگاه آزاد اسلامی قم به دلیل همجواری با حوزه علمیه و شرکت طلاب فاضل در مسابقات قرآن و عترت رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایراندوست خاطرنشان ساخت: مسابقات قرآن و عترت در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌گردد و کسانی که به70 درصد از سوالات پاسخ دهند، به مرحله بعد راه می‌یابند.

وی با بیان این که سوالات مسابقه تستی و تشریحی است، ادامه داد: کسانی که در مرحله منطقه‌ای حائز رتبه شوند، به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم اضافه کرد: طلاب در رشته‌های ترجمه، تفسیر، مفاهیم، نهج البلاغه، زندگی چهارده معصوم‌(ع) و حفظ 5، 10، 20، 30 جزء شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این که 220 هزار نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به رقابت پرداختند، یادآور شد: این مسابقات در 14 رشته برگزار گردید و نتایج آن از طریق سایت نسیم اعلام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha