سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 271165
۴ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۹

حجت الاسلام سید علی فضل الله عضو مجمع علمای مسلمین لبنان گفت: ما می­ترسیم که اتحادیه عرب ابزاری برای پیچیده کردن امور برای بین المللی کردن بحران سوریه باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سید علی فضل الله در مورد سوریه اظهار امیدواری کرد که موافقت دمشق با حضور گروه مراقبان عرب در این کشور به منزله آغاز آرامشی باشد که منجر به یک توافق با نظارت جامعه عرب بشود و بتواند از این طریق فضای گفتگو را میان نظام و مردم ایجاد کند و از طرفی اظهار نگرانی کرد که ما می­ترسیم جامعه عرب ابزاری برای پیچیده کردن امور برای بین المللی کردن این بحران باشد. وی اشاره کرد مردم سوریه باید وارد گفتگو شوند تا کشور از این وضع خارج شود.

وی در خصوص حوادث عراق به مسؤولین عراق در مورد توطئه آمریکای اشغالگر که به زور از کشور خارج شده و نیز در مورد لغزش عراق به فضای فتنه و غرق شدن دوباره در انفجارها و قتل عام هایی که عراقی ها را بسیار رنج داده هشدار داد.

سید علی فضل الله گفت: ما به تمام نیروهای سیاسی فعال تاکید می­کنیم که از سخنان تحریک آمیز اجتناب کرده و با این مساله پیش آمده با آگاهی و هوشیاری و مسؤولیت پذیری و در چهارچوب های قانونی و سیاسی برخورد کنند تا به دشمنان اجازه ندهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: تجربه به ما نشان داده که فتنه مذهبی یا هر فتنه دیگر به سود هیچکس نیست بلکه تمام وطن را می­سوزاند و آنرا طعمه دیگران قرار می­دهد که در کمین نشسته اند.

خطیب جمعه بیروت با اشاره به مساله فلسطین، از فلسطینیان داخل اردگاه ها به خصوص اردوگاه عین الحلوة خواست که چشمانشان همچنان به فلسطین خیره بماند و منتظر یاری و حل شدن این مشکل بزرگ خود باشند و اجازه ندهند که کسانی آنها را به فتنه داخلی بکشانند تا خون های آنها بی سبب ریخته شود و از تمام گروه ها و جناح های فلسطینی خواست که سریعا برای حفظ فلسطین و امنیت لبنان و فلسطین کاری بکنند.

وی در مورد مسایل داخلی لبنان نیز گفت: برنامه اصلاح دستمزدها باید به همراه  حمایت از حقوق مصرف کننده داشته باشد تا دستمزدها مجددا با فشار افزایش قیمت ها از بین نرود.

وی از دولت خواست با این وضع و مساله به عنوان حقی از حقوق کارگران و طبقات محروم رسیدگی کند نه به عنوان یک سود سیاسی برای این یا آن جناح.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha