چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تاکنون 235 پایان‌نامه مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) در حوزه‌های علمیه خواهران دفاع شده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، صدیقه افشار ضمن ارائه آماری از وضعیت پایان‌نامه‌های در دست تدوین و دفاع‌شده بانوان طلبه تصریح کرد: در نظام فعلی حوزه‌های علمیه خواهران که مبتنی بر مقاطع تحصیلی است، تاکنون 235 پایان‌نامه دفاع شده است و علاوه بر این 284 پایان‌نامه در دست تدوین و دفاع قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بانوان طلبه در پایان مقطع تحصیلی سطح سه ملزم به ارائه پایان‌نامه هستند، اظهار داشت: دفاع از پایان‌نامه‌های طلاب سراسر کشور در شهر قم انجام می‌گیرد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به روند انتخاب موضوع تا پایان دفاع از پایان‌نامه ادامه داد: طلبه، با گذراندن دوسوم واحدهای درسی خود ملزم به تشکیل پرونده و انتخاب موضوع پایان‌نامه خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی موضوعات به دلیل تکراری بودن یا نامناسب بودن از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران رد می‌شود، گفت: در حال حاضر از میان پایان‌نامه‌های در دست تدوین، 253 پایان‌نامه دارای موضوع مصوب هستند.

افشار افزود: طلبه، اساتید مدنظر خود را به عنوان استاد راهنما و مشاور به همراه مدارک مربوطه به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌کند و در صورت تایید اساتید از سوی این مرکز، کاربرگ معرفی استاد از سوی طلبه ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه‌های خواهران وی با اشاره به اینکه پس از تعیین اساتید، طرح پایان‌نامه از سوی طلبه زیر نظر اساتید، نگارش می‌یابد و به منظور تصویب به کارگروه تخصصی پایان‌نامه‌ها ارائه می‌شود، گفت: این طرح ممکن است رد، مشروط به اصلاح یا تایید شود که در صورت تایید، طلبه،‌ پایان‌نامه را به نگارش درمی‌آورد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: با اتمام و ارائه پایان‌نامه به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، این پایان‌نامه به منظور تعیین استاد داور به کارگروه تخصصی پایان‌نامه‌ها ارجاع می‌شود و پس از تعیین داور، در صورت نیاز به اصلاح، به منظور اصلاح به نویسنده بازگردانده می‌شود و در نهایت با تعیین زمان، دفاع می‌شود.

وی آمار مورد اشاره را مربوط به مدارس علمیه خواهران زیر پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha