شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

مشاور و دستیار عالی فرمانده کل قوا در جمع مردم قم، بااشاره به اقتدار کشورهای اسلامی از نظر برخورداری از منابع انرژی گفت: مسلمانان نبظ انرژی جهان را در دست دارند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سردار سرلشكر پاسدار یحیی رحیم صفوی یكشنبه شب در همایش مهدویت و رسالت حوزه های علمیه در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم با اشاره به موقعیت خاص مسلمانان در ابعاد مختلف گفت: مسلمانان از نظر جغرافیایی نظامی، سوق الجیشی، جغرافیای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در بهترین حالت قرار دارند و بر منابع غنی انرژی و جمعیت و مراکز سوق الجیشی تسلط دارند.

وی با اشاره به عوامل قدرت و برتری مسلمانان گفت: موقعیت جغرافیایی و جمعیت، جغرافیای اقتصادی و فرهنگی و در اختیار داشتن گلوگاه های مهم اقتصادی از امتیازات و عوامل قدرت مسلمانان جهان می باشد و بر تنگه های استراتژیك جهان كه بخش وسیعی از تبادلات اقتصادی از طریق آنها انجام می شود تسلط دارند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: روزانه بین 15 الی 17 میلیون بشكه نفت از تنگه هرمز می گذرد و اقتصاد مبتنی بر نفت از این تنگه مهم عبور می كند و این خود یك قدرت است  که در ایران اسلامی، مكتب تشیع و اعتقاد به حضرتمهدی موعود(عج ) به یك حكومت تبدیل شده است كه الگویی برای همه مسلمانان خواهان آزادی، استقلال، عزت و كرامت می‌باشد.

رییس هیات مدیره بنیاد مهدی موعود(عج) اظهارداشت: کشورهای مسلمان یک پنجم وسعت کره زمین را به خود اختصاص داده اند و همچنین دو سوم ذخایر نفت جهان را نیز در دل خود جای داده اند؛ این در حالی است که ذخایر نفت اروپا و آمریکا تا 15 سال دیگر به اتمام خواهد رسید و کشورهای اسلامی که از سی تا پنجاه سال دیگر هنوز ذخیره نفتی دارند ثقل انرژی جهان را در دست دارند.

وی گفت: جمعیت مسلمانان جهان در حال رشد است و این میزان در آینده به یک چهارم جمعیت کره زمین می رسد و در کشورهای غربی نیز روز به روز افزایش می‌باشد و به طور نسبی از میزان رشد جمعیت غیر مسلمانان مقیم در کشورهای خود نیز بیشتر است که موجبات نگرانی غرب را فراهم کرده است.

سردار رحیم صفوی با ذکر این مطلب که اعتقاد مهدویت زمینه ساز انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی زمینه سازی بیداری اسلامی در منطقه شد، اظهارداشت:مدلی كه برخی كشورهای اسلامی خصوصا مصر برای سرنگونی دیكتاتور خود از آن استفاده كردند، برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی بود؛ زیرا پیروزی انقلاب اسلامی سخنان كمونیسم شرقی كه می گفتند«دین افیون توده هاست» و هم سخنان غربی ها كه مدعی«جدایی دین از سیاست بودند» را باطل كرده است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران عنوان کرد: امروز علاوه بر ایران، یك دولت شیعی نیز در عراق روی كارآمده و پیوند ایران و عراق نیز برخلاف خواست دشمنان بسیار عمیق است.

رحیم صفوی با اشاره به اینكه قدرت اسلام در رقابت با لیبرال دموكراسی غربی در حال بروز و ظهور است، گفت: قطعا در این رقابت به دلیل برتری ها و عوامل تولید قدرت، برتری نهایی از آن تفكر اسلامی است و مهدویت، ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به اندیشه غالب جهان اسلام برای مقابله با فرهنگ غرب و سعادت دنیا و آخرت مسلمانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha