یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

به اذعان بسیاری از شخصیت‌های سیاسی جهان، مقام معظم رهبری، هوشمندترین رهبر سیاسی جهان است و توانسته در جایگاه ولایت فقیه، ایران اسلامی را به سمت پیشرفت‌های کنونی هدایت و راهبری نماید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محسن اراکی، در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مسجد طفلان مسلم نیروگاه قم برگزار گردید، با اشاره به ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: اعتقاد شیعیان بر این است که حکومت، حق پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) می‌باشد و در عصر غیبت نیز به امر ائمه هدی(ع)، فقهای جامع الشرایط به عنوان نائب امام محسوب می‌شوند.

وی افزود: قرآن کریم، خداوند را به عنوان سلطان مطلق بر مردم معرفی می‌کند و حکومت او را بدون شریک می‌داند. در نتیجه با اختیار انسان‌ها، انسان نیز حکومت خدا را می‌پذیرد، همچنان‌که در حکومت اسلامی ایران نیز مقبولیت و پذیرش مردم شرط است.

رییس مجمع اندیشه اسلامی با اذعان به این‌که مردم ایران، به خواست خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و به جمهوری اسلامی رأی دادند، خاطرنشان کرد: حتی در عصر پیامبر اعظم(ص) نیز ایشان پس از دعوت مردم و پذیرش اوامر خداوند و قبول رسالت توسط مردم، رو به حکومت اسلامی آوردند.

 آیت‌الله اراکی، با اشاره به حکومت امام علی(ع)، ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) نیز با رضایت و اصرار مردم به خلافت نشست و حکومت عدل الهی-اسلامی را در بین مردم برقرار ساخت.

وی اضافه کرد: مردم ایران افتخار می‌کنند که حکومتی ممتاز و الهی در کشور خود تشکیل داده‌اند که رنگ و بوی حکومت ائمه طاهرین(ع) را دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مسئولیت سنگین مسئولان کشور، گفت: مسئولان بدانند که در مقابل تلاش‌هایی که انقلاب اسلامی ایران را به ثمر رساند، مسئول هستند.

 آیت‌الله اراکی، با بیان اینکه کارهای فرهنگی و معنوی در کشور دارای جایگاه نامناسبی نیست عنوان کرد: کارهای فرهنگی و معنوی که در کشور انجام می‌شود، شایسته حکومت اسلامی و مسئولانی که دم از آرمان‌های انقلابی می‌زنند، نیست.

وی، با نقل خاطره‌ای از زمان حکومت طاغوت پهلوی، یادآور شد: سرکنسول انگلیس در تبریز سگی داشت و آن را به همراه خود بین مردم تبریز می‌آورد. روزی فردی سگ او را از پا در ‌آورد. بعد از این جریان، پنجاه نفر از مردم تبریز به جرم دست داشتن در کشتن سگ کنسول انگلیس دستگیر شدند که با اعتراض مردم شهر همراه گردید.

وی با تاکید بر این‌که مردم و جوانان ایران، باید قدرشناس انقلاب اسلامی و موهبت‌هایی که انقلاب به آنها عنایت کرد، باشند، اضافه نمود: هرچند در کشور کمبودهایی وجود دارد، اما نباید این موضوع باعث غفلت مردم از دستاوردهایی که انقلاب اسلامی به همراه آورده است، شود.

 آیت‌الله اراکی، با اشاره به حضور قشر تحصیل کرده و نخبگان در کشور، خاطرنشان ساخت: در زمان رژیم گذشته، امکان تحصیل در مقاطع عالی برای همگان فراهم نبود، اما مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند به مقاطع عالی آموزشی کشور راه پیدا کنند.

رییس مجمع اندیشه اسلامی با اشاره به این که اکنون، جمهوری اسلامی ایران، به برکت انقلاب امام راحل(ره)، به پیشرفت‌های قابل توجه‌ در عرصه‌هایی مانند فرهنگی، علمی و نظامی رسیده است، ابراز داشت: سرعت این پیشرفت‌ها در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته جهان، بی‌نظیر است.

وی با اشاره به غفلت بسیاری از مردم کشورهای بزرگ جهان از مسائل سیاسی کشور و منطقه خود، بیان داشت: آگاهی مردم ایران از اوضاع سیاسی کشور و جهان، به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون شهدا به دست آمده است.

 آیت‌الله اراکی با اشاره به جایگاه برجسته ولایت فقیه، تأکید کرد: به اذعان بسیاری از شخصیت‌های سیاسی جهان، مقام معظم رهبری، هوشمندترین رهبر سیاسی جهان است و توانسته در جایگاه ولایت فقیه ایران اسلامی را به سمت پیشرفت‌های کنونی هدایت و راهبری نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha