جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024

حامیان رژیم آل خلیفه از جمله آمریکا و آل سعود بدانند که اقدام آن‌ها در حمایت از رژیم ضد مردمی حاکم بر بحرین که به کشتار مردم مظلوم این کشور اقدام می‌کند، خودزنی سیاسی در عرصه بین المللی است.

به گزارش خبرنگار مرکز خبر حوزه، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، شب گذشته در همایش "یک سال مقاومت در مظلومیت مطلق" که به مناسبت سالگرد آغاز قیام اسلامی مردم بحرین و 68شهید این کشور در طول یک سال گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه تلاش کردند مشکلات بحرین به نفع مردم این کشور تمام شود، اما متأسفانه رژیم آل خلیفه با همراهی رژیم آل سعود، آمریکا و اسرائیل علیه مردم مظلوم بحرین بسیج شده و به جای آن که به خواست‌های این مردم مظلوم توجه کند، با تهدید و فشارهای مختلف، به جنایات خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: امروز هم که سالگرد آغاز قیام مظلومان بحرین بود، مردم بحرین حضوری با شکوه در خیابان‌ها داشتند، اما رژیم مستبد آل خلیفه با خشونت تمام با مردم برخورد کرد و این مایه تأسف و تأثر است که رژیم‌هایی که ادعای اسلامی بودن دارند، دست در دست آمریکا داشته و به جای این که پشتیبان واقعی مردم باشند، به آن‌ها شکنجه و آزار می‌رسانند.

* سابقه درخشان بحرین

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که بحرین سابقه درخشانی در تاریخ اسلام و مکتب تشیع دارد، گفت: مردم بحرین از همان ابتدای تاریخ اسلام، به دنبال عدالت و آزادی بودند؛ به همین جهت راه اهل بیت(ع) را دنبال کرده و خواهند کرد.

وی با بیان این که البته حرکت مردم بحرین اختصاص به شیعه و سنی ندارد، بلکه همه در برابر ظلم آل خلیفه ایستاده اند، ابراز داشت: حکومت آل خلیفه در مقابل خشم مردم، با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی می‌خواهد حرکت مردم را کمرنگ و متوقف کند، اما همه مردم یک صدا رفع ظلم و رفع وابستگی به بیگانگان را می‌خواهند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که مردم بحرین یک صدا شعارهای ظلم ستیزانه، عدالت طلبانه و مبارزه با استکبار و استبداد را سر می‌دهند، گفت: در تمام کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها اتفاق افتاد، این مطالبات مردمی وجود دارد.

وی با بیان این که از جمعیت 800هزار نفری بحرین، 600هزار شیعه هستند، گفت: باید با آرای آزاد، عدالت برقرار شود، نه این که آل خلیفه بر سرنوشت مردم یک کشور مسلط شده و برای آن‌ها تصمیم بگیرد.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: متأسفانه به خاطر جنایات حکومت آل خلیفه، بسیاری از علمای بحرین، یا در زندان، یا در تبعید، یا در محدودیت، یا آواره و یا پناهنده به کشورهای خارجی شده اند.

* اوباما چه پاسخی به افکار عمومی می دهد؟

وی ادامه داد: حامیان رژیم آل خلیفه یعنی آل سعود و آمریکا و به ویژه اوباما که با شعار تغییر به رئیس جمهوری آمریکا رسید، وقتی در مقابل ندای عدالت طلبی مردم بحرین به نسل کشی و اقدامات ناجوانمردانه دست می‌زنند؟ چه پاسخی به افکار عمومی دارند؟

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: حامیان رژیم آل خلیفه از جمله آمریکا بدانند که اقدام آن‌ها در حمایت از رژیم ضد مردمی حاکم بر بحرین، یک خودزنی سیاسی در عرصه بین المللی است.

وی افزود: مگر رژیم آل خلیفه و حامیان آن‌ها سرنوشت دیکتاتورهایی چون صدام، قذافی، حسنی مبارک، بن علی و ... را ندیدند؟ آن‌ها باید بدانند که سرنوشتی همانند دیگر دیکتاتورها در انتظار دیکتاتورهای بحرین خواهد بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) با بیان این که حرکت‌های جبری در دنیای امروز دوام ندارد، گفت: حکومت‌های پادشاهی جزو حکومت‌های پوسیده است و باقی نمی ماند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: علاوه بر این‌ها هزاره سوم میلادی و قرن 21، قرنی نیست که با تفنگ و سرنیزه بتوان به ملت‌های مسلمان حکومت کرد، بلکه معتقدیم هزاره سوم، هزاره معرفت، بیداری و هشیاری ملت‌هاست.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که حکومت‌ها باید اجازه نفس کشیدن به مردم بدهند، اظهار داشت: رژیم آل خلیفه فکر می‌کند با ایجاد خفقان عمومی در بحرین می‌تواند حکومت نیم مرده خود را نگاه دارد حال آن که مردم بحرین به پا خاسته و تا نابودی آن‌ها از پای نخواهند نشست.

* آبروی مدعیان حقوق بشر رفت

وی تصریح کرد: یکی از برکات بزرگ بیداری اسلامی این بود که آبروی رژیم‌های مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا و رژیم مدعی اسلام پناهی و خادمین الحرمین الشریفین یعنی آل سعود را برد، چنان که امروز این رژیم‌ها در چشم مردم به خیانت کارانی بزرگ بدل شده اند.

امام جمعه اراک با انتقاد از رفتار رژیم آل سعود در حمایت از سرکوب مردم بحرین، گفت: این‌ها باید بدانند که با چاپ قرآن مشکل اسلام حل نمی شود، بلکه باید عمل به قرآن باشد که این با همراهی آمریکا و سرکوب مردم مسلمان بحرین امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: البته این رژیم‌های ستمگر از این نکته مهم غافل هستند که ملت‌های منطقه و به ویژه مردم بحرین، درس آزادگی و عدالت خواهی را از دانشگاه امام حسین(ع) آموخته، عاشق شهادت اند، زیر بار زور نمی روند و با عمق جان شعار "هیهات من الذله" را سر می‌دهند.

* علمای اسلام به داد مظلومان بحرین برسند

آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد: علمای اسلام، امروز باید به داد مظلومیت مردم بحرین برسند و همگی در حمایت از این مردم مظلوم فریاد کرده و به مجامع بین المللی شکایت کنند و اجازه ندهند ملتی همانند ملت بحرین تنها به این دلیل که بحرین پایگاه آمریکاست، زیر بار چگمه‌های دیکتاتورها له شوند.

امام جمعه اراک با انتقاد از سخنان رژیم آل خلیفه و آل سعود که به بهانه دفاع از سپر جزیره به سرکوب مردم بحرین اقدام می‌کنند، گفت: سپر جزیره عاملی در برابر تجاوزات بیگانگان است، نه این که علیه ملت‌ها اعمال شود؛ یعنی قرار نبود با پول خود ملت‌ها بر سر خود آن‌ها گلوله باریده شود؛ بلکه قرار بود خود ملت‌ها امنیت منطقه را برقرار کنند، نه این که جا برای سلطه آمریکا، انگلیس و بیگانگان فراهم شود.

* سکوت مجامع بین المللی!

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در خصوص حوادث بحرین، افزود: چرا مجامع بین المللی در خصوص حوادث بحرین سکوت می‌کنند، اما در باره سوریه هر روز یک بیانیه صادر و می‌خواهند مقاومت در برابر اسرائیل غاصب را بشکنند؟ مجامع بین المللی باید پاسخ دهند که چرا در قبال جنایات یک خانواده یعنی آل خلیفه در قبال مردم بحرین سکوت می‌کنند؟ البته دیده بان حقوق بشر، کمابیش انتقادهایی از نحوره رفتار با مردم بحرین می‌کند اما این کافی نیست.

وی ادامه داد: برادران مسلمان در تمام کشورهای جهان سکوت خود را شکسته و در قبال حوادث بحرین واکنش نشان دهند زیرا ظلم در هر نقطه جهان بد است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در طول یک سال مقاومت مردم مظلوم بحرین، جمهوری اسلامی تنها به حمایت معنوی از مردم بحرین پرداخت، تا حرکت مسالمت آمیز آنان زیر سؤال نرود.

آیت الله دری نجف‌آبادی در پایان سخنان خود با بیان این که جنایات بر علیه مردم بحرین، نه در این دنیا و نه در آن دنیا به نفع آل خلیفه و آل سعود خواهد بود، گفت: این جنایتکاران باید بدانند که حکومت‌ها می‌روند و ملت‌ها می‌مانند اما آن چیزی که باقی می‌ماند روسیاهی این جنایتکاران خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha