پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی گفت: باید سعی کنیم نمایندگانی مدیر، مدبر و شایسته را به خانه ملت بفرستیم.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، آیت الله قربانی طی سخنانی در دیدار مسئولان و کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان گیلان ابراز داشت: باید با با یک حضور موثر و گسترده ی دیگر در انتخابات 12 اسفندماه نمایندگانی مدیر، مدبر و شایسته را وارد مجلس شورای اسلامی کنیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: مسئولین و مردم باید تمام تلاش خود را برای حفظ جنگل ها و منابع طبیعی خود داشته باشند زیرا با این منابع و محیط مناسب است که انسان های بزرگ تربیت و تحویل جامعه می شوند.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه در طول تاریخ مردان بزرگی در گیلان زیسته اند و ما افتخار می کنیم که این استان زادگاه ماست، خاطرنشان کرد: به پاس خدمات کم نظیر گیلان به دنیای اسلام و مذهب تشیع، کتابی را بنده تحت عنوان "زادگاه من" نوشته و چاپ کرده ام.

وی با بیان اینکه هم اکنون ایران تنها کشوری است که در جهان آموزه های دینی، فرهنگی و معرفتی خود را از مذهب تشیع استخراج می کند، این افتخار کشور را مدیون استان گیلان دانست و افزود: شاه اسماعیل صفوی کسی که ایران را یکپارچه به صورت رسمی به مذهب شیعه در آورد یکی از شاگردان خاندان سید علی کیا است که از اهالی لاهیجان محسوب می شده است.

آیت الله قربانی همچنین گیلان را مهد تربیت علما بزرگ علمی و اخلاقی همچون سلار دیلمی و آیت الله بهجت فومنی معرفی کرد و اظهار داشت: با مطالعه در مراحل  تکامل علمی بزرگانی همچون امام خمینی (ره)، آیت الله جوادی آملی و حسن زاده آملی و همچنین آیت الله طباطبایی صاحب تفسیر المیزان در می یابیم که ایشان از  اساتیدی بهره مند شده اند که بعضی از آنها خود شاگرد اساتید گیلانی بوده اند.

وی در خاتمه مسئولین و کارکنان سازمان منابع طبیعی را کارگزاران مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: تنها زمانی می توانیم با تمام وجود از منابع طبیعی و خدادادی خود محافظت کنیم که وظایف خود را به عنوان تکلیف شرعی به حساب آوریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha