پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

طرح آموزشی طلیعه ظهور، ویژه طلاب خواهرو برادر حوزه علمیه مشهد، با همکاری معاونت پژوهشی حوزه خراسان و مشارکت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی نسب در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه، در خصوص این دوره ها ابراز داشت: با توجه به تعاملی که با مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی انجام شده است در  13 حوزه علمیه خواهران و 32 حوزه علمیه برادران دوره مقدماتی آشنایی با معارف مهدویت با عنوان طلیعه ظهور اجرا می شود.

 وی افزود:  هدف از برگزاری این دوره، تبیین و گسترش ، تعمیق گسترش فرهنگ مهدویت در بین طلاب جوان است ، تا طلاب پس از فراگرفتن معارف مهدویت در ایام تعطیلات معارف را منتقل کنند و بتوانند پاسخگوی سوالات وشبهات عرصه مهدویت در جامعه باشند .

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)شعبه خراسان رضوی با بیان اینکه در  طرح طلیعه ظهور، منابع مطالعاتی  به صورت  رایگان در اختبار طلاب قرار می گیرد، به موضوعات طرح اشاره کرد و افزود: ضرورت طرح مباحث مهدویت ، امام مهدی در قرآن، امام مهدی در روایات انتظار و وظایف منتظران، فلسلفه غیبت و فواید امام غایب ، شبهات و امامت در کودکی ، جزیره خضرا ، امام شناسی ،... از جمله موضوعات این طرح آموزشی است .

وی همچنین اظهار داشت: طرح آموزشی مقدماتی معارف مهدویت طلیعه ظهور به مدت 12 جلسه در 45 مدرسه علمیه مشهد برگزار می شود که در پایان این دوره  ، به طلاب مدرک دوره مقدماتی معارف مهدویت اهدا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha