جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

دومین جلسه روش تحقیق و پژوهش ویژه محققین ممتاز پایه اول مدارس علمیه استان گلستان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام سید جواد محمدزاده طی سخنانی در کلاس روش تحقیق و پژوهش که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخاب موضوع در پژوهش، اظهار داشت: انتخاب موضوع از هنرهای یک محقق است؛ لذا طلاب باید توجه داشته باشند که موضوعات منتخب نباید عام باشد؛ زیرا هرچه موضوع جزئی تر باشد، پژوهش محققانه تر می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت روش مطالعه ابراز داشت: توجه به تیترها و عناوین، طرح سوال، مطالعه خلاصه هر فصل و خلاصه نویسی از مباحثی است که در مطالعه کتاب باید به آن اهمیت داده شود.

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان در ادامه با اشاره به اقسام و انواع کتابخانه ها در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: کتابخانه مخزنی، نرم افزاری و مجازی سه نوع کتابخانه ای است که امروزه در دنیا رایج است.

حجتالاسلام محمدزاده، منبع شناسی را شامل منبع دیداری، شنیداری و نوشتاری عنوان کرد و افزود: کتاب شناسی، دایره المعارف، فرهنگ ها، معاجم، زندگی نامه ها، اطلس ها، مراجع اطلاعاتی و ..... از اقسام مرجع شناسی میباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha