سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان تصریح کرد: به راستی اگر علمای متعهد نبودند ، تمام دنیا غرق در جهالت بود وخون شهدا پایمال می شد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین  غیاث الدین طه محمدی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در یادواره شهدای روحانی کرمانشاه که در سالن انتظار این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع شهدا خصوصا شهدای روحانی اظهار داشت: هیچ حقی در عالم بزرگتر از حق هدایت نیست و لذا سخن گفتن در مورد شهدای روحانی که این مهم را بر عهده داشتند امری دشوار می باشد.

وی افزود: یاد و تکریم شهدای روحانی امری بسیار ضروری است وباید بیش از پیش به این تکلیف شرعی پرداخت زیرا این شهدای گرانقدر، مظلوم و گمنام تر از همه شهدا هستند واین عزیزان علاوه برهدایت دیگرشهدا خود نیز به این سعادت بزرگ دست یافتند.

امام جمعه همدان همچنین خاطرنشان کرد: علمای اسلام وشهدای روحانی راه پر مشقتی برای اعتلای اسلام ناب محمدی طی کردند وراه آن را هم به دیگران نشان دادند که یکی از این راههای پرافتخار نایل گشتن به فیض عظیم شهادت در راه خداوند ودین مبین او است و این  جز افراد لایق برای هر کسی میسر نیست

وی افزود:خداوند به شهدا لیاقت می بخشد چون نظر به سمت او می کنند و این در پرتو هدایت طلاب و روحانیت به دست می آید و روحانیون باید قدر خود را به خاطر این مسولیت مهم بدانند چون اگر علمای متعهد نبودند تمام دنیا غرق در جهالت بود وخون شهدا پایمال می شد و لذا روحانیون وارث خون شهدا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین طه محمدی در خاتمه با اشاره به رسالت بسیار مهم و سنگین علما در هدایت انسان ها بیان داشت: علما و مبلغین در واقع مردم را به سوی خدا و خط نورانی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) هدایت می کنند و البته پاسداشت خون شهدا را هم بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha