چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای و دفاع از چنین حق مسلمی، مبنای قرآنی و دینی دارد..

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه، با اشاره به فرا رسیدن بیستم فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: ملت بزرگ و عزتمند ایران، با دست یابی به حق خویش در بهره مندی از توانمندی هسته ای ، قدرت خویش را به دنیا نشان داد و اینک نیز با تمام وجود از این دستاورد خود دفاع و حراست می کند.

وی افزود: طبق دستورات قرآن کریم ما باید خود را روز به روز تقویت کرده تا توانایی ایستادگی در مقابل دشمنان را در هر عرصه ای داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های اسلامی یکی از رسالت های ما آباد کردن زمین است ، ضمن آن که قرآن کریم نیز می فرماید « و سخَّر لکم ما فِی السماوات و ما فِی الارض»؛ در واقع تلاش برای تسخیر این کره خاکی، رسالت و وظیفه قرآنی ماست.

وی افزود: به عبارت دیگر، بشر باید به جایی برسد که آن چه در آسمان و زمین است در اختیار او قرار بگیرد و لذا باید از همه توانمندی های علمی از جمله در عرصه انرژی هسته ای  در راستای استفاده های صلح آمیز و برای آبادانی زمین بهره مند شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی بیان داشت: طبعا استکبار که همواره به دنبال ترساندن و تحقیر ملت هاست نمی خواهد که ما به انرژی هسته ای دست پیدا کنیم؛ از سویی مستکبرین چون خودشان به دنبال بمب اتم و استفاده از آن هستند ، فکر می کنند که ما هم دنبال این مقاصد هستیم و لذا در دنیا جنجال سازی می کنند که ایران اسلامی به دنبال ساخت بمب اتمی است و حال آن که به هیچ وجه این گونه نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha