سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به منظور پاسداشت مجاهدت ها و خدمات گسترده علمی، اجتماعی و ... علما و اساتید پیشکسوت حوزوی، سعی دارد با اجرای طرحی ابتکاری، این چهره‌های ماندگار را به مردم معرفی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حق‌جو، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه‌نیوز با اشاره به دیدار نمایندگان جامعه مدرسین حوزه با علما و اساتید پیشکسوت، گفت: دیدار با مؤمنان در سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) وجود دارد و از گذشته در میان مؤمنان نیز رواج داشته است و برکات زیادی به همراه دارد.

وی با بیان این که  روایات فراونی در اهمیت عیادت و دیدار مؤمن آورده شده است، ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از سال گذشته، با توجه به این که تعداد علما و اساتید پیشکسوت زیاد هستند و اعضای جامعه مدرسین مشغله زیادی دارند و به صورت منظم نمی‌توانند این سنت حسنه را اجرا سازند؛ از این رو طرحی ارائه شد که بر اساس آن، نمایندگانی از طرف این نهاد، به دیدار علما و بزرگان حوزه در قم و سایر شهرستان‌ها بروند.

مسئول ارتباطات حوزوی معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه افزود:‌ از بهمن سال گذشته  در قالب این طرح باحدود 17 نفر از علما و اساتید پیشکسوت قم و دیگر شهرستان‌ها از جمله اصفهان، تبریز و بناب دیدار داشتیم.

وی با اشاره به استقبال علما از این طرح، ادامه داد: زمانی که در منزل علما و اساتید حضور می‌یابیم آنان بسیار خرسند شده و با نشاط و شادابی خاصی از ما استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حق‌جو  با تأکید بر این که علما و اساتید پیشکسوت متوقع نیستند کسی به دیدن آنها برود؛ چون مخلصانه فعالیت هایی را در عرصه نشر تعالیم اسلامی، تدریس و تحقیق انجام داده اند، افزود: درست است که آنها توقعی ندارند، ولی ما به استفاده از وجود بابرکت و تعالیم و رهنمودهای آنها نیاز داریم.

نماینده معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: در این دیدارها تلاش می‌شود در میان اعضای خانواده آن عالم، ویژگی‌ها و خدمات ارزشمند این عالم را تبیین کرده و از زحمات آنها تجلیل کنیم.

وی با بیان این که یکی از اهداف اقامه نماز جماعت و جمعه نیز جویا شدن احوال مسلمانان، از یکدیگر است، اظهار داشت: طلاب جوان نیز  می بایست در صورتی که یکی از دوستان،‌اساتید و یا مسئولان آنها دچار بیماری و مشکلی شد، به دیدار او رفته و جویای احوالش شوند.

نماینده معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علیمه قم به مباحث مطرح شده در این دیدار‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در حال تدوین رهنمودها و نکاتی که علما در این دیدارها مطرح می‌کنند، هستیم که در صورت تکمیل شدن مطالب، منتشر می‌شود. همچنین اگر علما و بزرگان دست‌نوشته‌هایی داشته باشند، از سوی جامعه مدرسین حوزه،‌منتشر می‌گردد.

وی افزود: البته بخشی از کار، مربوط به دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بخشی دیگر مربوط به اساتید حوزه می‌باشد.

مسئول ارتباطات حوزوی معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به برنامه های آتی، ادامه داد: دراین راستا، دیدار با آیت‌الله العظمی مظاهری، نیز در برنامه قرار دارد که امید است در آینده‌ای نزدیک انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حق‌جو با اشاره به تغییر شیوه این دیدارها در آینده، اظهار داشت: در حال حاضر دیدار عمومی انجام می‌شود، اما در آینده تلاش می‌شود که با ارسال پرسش‌هایی برای علما و بزرگان، به صورت جدی‌تر و کامل‌تر نسبت به آنها شناخت پیدا کرده تا بتوانیم آنان را به جامعه معرفی نماییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از اساتید و بزرگان حوزه، دارای آثار و خدمات گسترده‌ای می‌باشند که مردم از آن بی‌اطلاع هستند؛ از این رو جامعه مدرسین حوزه به دنبال آگاه بخشی به مردم در این عرصه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha