چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه جمعیت طلاب و روحانیون برای تبلیغ و ارشاد و نیز حضور در دستگاه‌های اجرائی، فرهنگی، قضایی، عرصه بین‌الملل و ... را کافی ندانست و تاکید کرد، در سال 1404 جمعیت کشور به حدود یکصد میلیون می‌رسد که حوزه باید متناسب با این رشد طلبه و روحانی تربیت کند.

به گزراش خبرگزاری حوزه، آیت الله مقتدایی با تاکید براین‌که امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به افزایش پذیرش طلبه داریم، خاطرنشان کرد:‌ مقام معظم رهبری در سفرشان به قم، با اشاره به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور بر این مهم تاکید خاص داشتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، همچنین بیان داشت: بر اساس سند چشم انداز پیش‌بینی شده جمعیت کشور تا سال 1404 حدود یکصد میلیون نفر می‌شود که حوزه متناسب با این جمعیت طلبه و روحانی نیاز دارد و باید از هم‌اکنون برنامه ریزی کنیم.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز طی سخنانی در جمع مدیران، اساتید و هیئت‌امنای مدارس علمیه استان لرستان با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت:‌ ماه مبارک رمضان سال گذشته سفری از سوی جامعة المصطفی به برخی کشور‌های اروپایی داشتم و به عینه عطش آنان را نسبت به حضور روحانیون حوزه های علمیه دیدم.

وی افزود: در همین سفر یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان از ما تقاضای اعزام روحانی برای ایجاد رشته شیعه شناسی داشت.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر نیاز فراوان به تربیت روحانی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی گفت: نیاز به جذب و پذیرش طلبه بسیار بالاست، اما با این حال متأسفانه ظرفیت‌های  ما بسیار محدود است و نیاز به احداث مدارس علمیه جدید و نیز تعمیر و باز‌سازی مدارس قدیم به شدت احساس می‌شود.

عضو جامعه مدرسین همچنین با ابراز خرسندی از تحولات حوزه علمیه لرستان در سال‌های اخیر ابراز داشت:‌برکات ایجاد شورا و مدیریت استانی در پیشبرد فعالیت های حوزه استان کاملا ملموس است و حدود 70 مصوبه شورای حوزه استان در این مدت کوتاه حاکی از چنین تحولی است.

وی اضافه کرد: ‌فعالیت مستمر و موثر شورا و مدیریت استانی، قطعا باعث دلگرمی طلاب به درس خواندن و تحقق پیشرفت‌های علمی و اخلاقی آنان می‌گردد.

وی در ادامه با تاکید بر بها دادن به طلاب و نظم و انضباط از سوی مدیران مدارس، خطاب به آنان گفت:‌به طلبه‌های مدرسه تحت مدیریت خود با این دید نگاه کنید که این‌ها احتمالا در آینده جزو مراجع،‌اساتید و یا مبلغین تراز اول می‌شوند.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا، اظهار داشت تعبیرات جالب و راسخ پیامبر در درباره حضرت فاطمه(س) نشان از عظمت جایگاه و مقام آن بانوی اسلام است و بی شک کسانی هدایت یافته‌اند که آن حضرت را شناخته و از مکتب ایشان درس زندگی و بندگی گرفته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha