شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

آیت‌ا‌لله علما از طلاب حوزه علمیه خواست با کسب علم و دانش روز، جلوی رشد انحرافات در جامعه را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از کرمانشاه وی ظهر امروز طی سخنانی در نشست مدیر ومعاونین حوزه علمیه این استان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: ما باید احادیث نبوی را به روز کرده و از آنها استفاده کنیم تا این احادیث نورانی متناسب با زبان روز، برای جامعه مفید وموثر باشند.

وی همچنین افزود: مسئولیت بیدار کردن نسل جوان بر عهده طلاب جوان وآگاه امروز است واین مهم وظیفه بنده وشما راسنگین تر می کند و ما باید با فراهم نمودن امکانات آموزشی مناسب سطح علمی ومعنوی طلاب را ارتقا بدهیم.

حجت الاسلام سید حبیب ا...موسوی، مدیر حوزه علیمه استان کرمانشاه نیز طی سخنانی در این نشست که با هدف بررسی راهکارهای ارتقای سطح آموزشی حوزه علمیه این استان، برگزار شد، با ارائه گزارشی از آزمون ورودی حوزه علمیه کرمانشاه گفت: شور واشتیاق جوانان کرمانشاهی برای ورود به حوزه علمیه بسیار عالی بوده است وبا وجود اینکه در سال های گذشته نزدیک به سه ماه فرصت ثبت نام بوده است ولی امسال به دلایلی بیشتر از 45 روز فرصت نبود، با این حال نزدیک به700نفر درآزمون ورودی حوزه علمیه استان کرمانشاه که صبح جمعه در محل سالن ثارالله برگزارشد، شرکت کردند.

وی همچنین افزود: از این 700نفر تعداد50 نفر لیسانس،280نفر دیپلم و 380 نفر دارای مدرک تحصیلی سیکل بوده‌اند،  ضمن آن که استان کرمانشاه از لحاظ ثبت نام افراد  با مدرک لیسانس در رتبه خوبی قرار دارد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: البته زمینه سازی برای ثبت نام برای ورود به حوزه با زحمات حجت الاسلام قلی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه انجام شد که با ابزارهایی مانندپخش اطلاعیه های مکرر در صدا وسیمای کرمانشاه،اطلاع رسانی ائمه جمعه وجماعات استان وشهرستان های کرمانشاه محقق شده است.

وی ادامه داد:متاسفانه به دلیل کمبود امکانات آموزشی مناسب وکافی نمی توانیم بیش از 200 نفر از داوطلبان راپذیرش کنیم  وقصد داریم درسال تحصیلی جدید یک مدرسه را دراختیار ورودی های لیسانس قرار دهیم  که این طرح برای اولین بار دراستان کرمانشاه اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha