دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حضرت آیت الله سبحانی طی پیامی به کنگره بین المللی امام کاظم علیه السلام گفتند: جای تعجب نیست که علمای مسلمان در طول قرن ها به تالیف کتاب در مورد زندگانی ائمه اهل بیت (ع) بپردازند اما با این حال هنوز جوانب و زوایای فراوانی برای بحث و تحقیق عده زیادی از متاخرین باقی مانده باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، متن کامل این پیام که از سوی حجت الاسلام والمسلمین حسّون در کنگره قرائت شد به شرح زیر است:

دوست دارم در ابتدا صمیمانه از برادران برگزار کننده این همایش که به نام امام موسی بن جعفر- علیه و علی آبائه و اولاده افضل الصلاة و السلام - دایر شده تشکر و قدردانی کنم.

برپایی این همایش نشان دهنده دوستی خالص نسبت به عترت طاهره است که خداوند، اطاعت و محبت آنها را واجب نموده و آنها را در حدیث ثقلین، همتای قرآن کریم قرار داده و آنها را به کشتی نوح تشبیه کرده که هرکس به آنها بپیوندد نجات یافته و هرکس از آن جدا شود غرق می شود.

هر امری هرچقدر هم که بلند و والا باشد نیاز به تبیین و معرفی دارد تا جهان با زیبایی ها و کمالات آن آشنا شود و ائمه اهل بیت(ع) نیز از این قانون مستثنی نیستند و آشنایی به آنها در گرو تبیین و معرفی آنها می‌باشد.

این همایش به خواست خدا این مسؤولیت شریف را بر عهده دارد.

واقعیت این است که هدف از این سخنرانی ها و نوشتن مقالات و تالیف کتب و موسوعات و برپایی همایش ها و کنفرانس ها در مورد امام کاظم (ع)، هدف از تمام اینها پرده برداشتن از جنبه ها و زوایای درخشان زندگانی این امام بزرگوار در زمینه های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی می‌باشد.

امیدواریم که این همایش، چراغی فروزان در این راه و مایه دست یابی به این هدف باشد.

البته اشراف به فضایل و مناقب پیامبران و اوصیاء آنها و خدماتی که به جامعه اسلامی ارائه کرده اند امری دور از دسترس می‌باشد زیرا جنبه روحی و معنوی این بزرگواران همانند جهان طبیعت است و همان طور که احاطه و اشراف به جهان طبیعت و رموز و اسرار و قوانین آن امری غیر مقدور است و دانایان و خواص می‌توانند بخشی از اسرار آن را کشف کنند، امر در مورد پیامبران و اوصیاء آسمانی نیز چنین است و جای تعجب نیست که گروه قابل توجهی از علمای مسلمان شیعه و اهل سنت در طول قرن ها به تالیف کتاب ها و موسوعات در مورد زندگانی ائمه اهل بیت (ع) بپردازند که تلاش آنها نیز قابل تقدیر است  اما با این حال هنوز جوانب و زوایای فراوانی برای بحث و تحقیق عده زیادی از متاخرین باقی مانده باشد تا اینکه مردم با کمالات و مناقب و فداکاری این بزرگواران در راه نشر اسلام و هدایت امت‌ها آشنا شوند.

از جوار فاطمه معصومه دختر امام موسی بن جعفر(ع) این کلمات کوتاه را برای شما می‌فرستم و با اینکه این نوشته را لایق آستان مقدس آن امام نمی‌بینم اما این کلمات را به این امید نوشتم، باشد که نام من نیز در زمره شرکت کنندگان در این نشست محترم نوشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha