شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیام خود به همایش ملی تکریم و تجلیل از عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) بیان داشتند: نه تنها زنان مسلمان، بلکه امت اسلام از زن و مرد به حضرت زینب(س) افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال اللّه تعالى: «الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ»(توبه،71).

با عرض ادب و سلام و احترام خدمت بزرگان و فرهیختگان حاضر در این مجلس شکوهمند و همایش نورانی و ولائی که برای بزرگداشت، تجلیل و تکریم و تعظیم از مقامات عالیه و مواقف عظیمه و شئون کریمه‌ی حضرت عالمه‌ی غیر معلمه، نائبة الزهراء و شریکة سید الشهداء، عقیلة القریش زینب کبری سلام الله علیها برقرار است، این افتخار بزرگ را که نصیب برگزارکنندگان محترم این همایش و شرکت‌‌کنندگان ارجمند شده است گرامی می‌دارم.

آنچه باید متذکر باشیم این است که این همایش و بزرگداشت در اعتبار و عظمت و معنا و پیام‌هایی که به جهان بشریت و مخصوصاً جوامع معاصر دارد بی‌نظیر است.

در دنیای کنونی، مردان و بانوان، همه به فراگرفتن درس در مکتب بزرگ این بانوی عظیم الشأن و مواضع هیبت‌انگیز و دفاع شجاعانه او از اسلام و قرآن، و ابطال باطل و ظلم و الحاد و استبداد و استضعاف، و احقاق حق و پیام‌های حیات و سیره آن حضرت نیازمندند.

زینب، آری زینب یک اسم از چهار حرف، اما همه فضایل انسانیت و همه ارزش‌هایی که خدا در سوره احزاب آیه 35 برای مرد و زن شمرده است؛ الگوی ایمان و علم و معرفت، اسوه صبر و صداقت و استقامت، نمونه شجاعت، و بانویی که در بلاغت و فصاحت زبان پدر را در دهان داشت، و همه مکارم اخلاق مادر در وجودش جمع بود و نه فقط زنان مسلمان؛ بلکه امّت اسلام از زن و مرد به چنین بانویی افتخار دارد.

سیره او، حجاب و عصمت و عفّت او، عبادت او و عظمت و بزرگی و فخامت او همه افتخارانگیز است؛ معالی مقامات و مواضع او، و حمایت از دین و نفی حکومت مستکبران تاریخ که سران استکبار زمان را چنان منکوب و محکوم نمود که تا ابد، بنی امیه در زباله‌دان‌های تاریخ منفور جهان شد.

الحق او از اسلام، از مجد و مفاخر بنی هاشم، از شخصیت جدّ بزرگوارش رسول الله صلی الله علیه و آله و از قرآن مجید پاسداری کرد، و اسلام و قرآن و دین توحید همه مدیون او هستند. تصور اینکه اگر او نبود تاریخ چگونه ورق می‌خورد بسیار وحشت انگیز است.

امید است که امروز، زنان مسلمان، الگوی زندگی خود را آن حضرت قرار دهند، و در تمام وظایف دینی و شرعی خود از آن بانوی بزرگ اسلام درس گرفته، و به ‌چنین اسوه‌ای به جهانیان افتخار کنند، و نام و یاد و پیام‌های ولایی و معنوی حضرت زینب علیها السلام را همیشه زنده نگهدارند. صلّی‌الله علیها وعلی جدّها وأبیها وأمّها ورحمة الله وبرکاته.

لطف الله صافی

15رجب المرجب 1433

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha