پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 281156
۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۱

بیست و چهارمین فصلنامه تخصصی اخلاق از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، در سرمقاله این شماره فصنامه اخلاق به قلم حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی با تاکید بر اینکه هدف از بعثت پیامبر اسلام (ص) اتمام مکارم اخلاقی است، آمده است: پس از پیامبر اسلام (ص) ائمه (ع) نیز با تبیین و ترویج عمل به آموزه های اخلاقی طلایه دار دیگر این مسیر اند.

در این سرمقاله رونق بخشیدن به فضای تخصصی اخلاق در جامعه از اهداف فصلنامه شمرده شده و افزوده شده است: با روز آمد کردن این علم می توان خلق وخوی دینی را در جامعه تبیین کرد تا آمادگی و قابلیت عمل به مقتضای حال را بیابد.

بنابر این گزارش، اخلاق و آزادی از دیدگاه امام خمینی (ره) به قلم ولی الله عباسی و علی غفاری، نقد تولید مثل غیر جنسی به قلم سید حسن اسلامی، مفاهیم دینی و اخلاقی سازمان یافته در قرآن به قلم اعظم پرچم و جایگاه نظریات غیر شناختی در فلسفه اخلاق و انتقادات وارد بر آنها به قلم فاطمه محراب زاده و غلامحسین توکلی چهار مقاله این شماره فصلنامه اخلاق است.

همچنین در این شماره فصلنامه سه مقاله دیگر با عنوان های سعادت و شقاوت از منظر صدرالمتالهین نوشته طاهره قاسمی و جعفر شاه نظری، نگرش معرفت شناختی ملاصدرا و قاضی عبدالجبار به عقل در اخلاق نوشته رحیم دهقانی سیمکانی  و  شکاکیت اخلاقی معرفت شناختی نوشته اکرم نوری زاده و امیر نوری زاده به چاپ رسیده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha