پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

شیخ عفیف النابلسی از علمای لبنان و امام جمعه شیعیان صیدا طی پیامی، پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، وی در این پیام پیروزی محمد مرسی را به همه مصری ها به ویژه جماعت اخوان المسلمین تبریک گفت و تاکید کرد: مردم مصر به سوی صندوق های رای رفتند تا مرحله جدیدی از آینده خویش را بنا نهند با این امید که با ظلم و تبیض و دخالت بیگانه خداحافظی کنند.

رئیس حوزه علمیه الزهراء(س) با اشاره به آزمون ها و چالش های بین المللیِ پیش رو در برابر دولت جدید مصر گفت: از جمله این آزمون ها و چالش ها، حمایت از فلسطین و باز کردن معابر و نیز برپایی بهترین روابط با جهان اسلام برای تشکیل پیمانی قوی بین کشورهای اسلامی به ویژه بین مصر و ایران برای تقویت حضور اسلامی در میادین مختلف بین المللی است.

وی ادامه داد: البته برخی به ویژه آمریکا و اسرائیل برای شکست تجربه "مرسی" در حکومتداری و به شکست کشاندن هرنوع تلاش برای نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند اما مردم مصر که نگاه به افق اسلامی و آزاد شدن از قید و بندهای غربی را انتخاب کرده اند، نقشی ویژه در جهان عرب و حل بسیاری از قضایا برای ایجاد توازن در منطقه را ایفا خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha