شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024

پاتریاك كریل، رهبر كلیسای ارتدوكس روس در دیدار با آیت الله تسخیری، دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران مبتکر گفت و گوهای سازنده ادیان در جهان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،‌پاتریک اکریل در این دیدار که روز  جمعه در كلیسای كاخ كرملین صورت گرفت، تلاش جمهوری اسلامی ایران در ابتکار گفت‌وگوهای سازنده ادیان در جهان را ستود و ابراز داشت: گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس که سالها است میان کلیسای ارتدوکس و علمای اسلامی و به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: اسلام هراسی امری غیر منطقی و غیر قابل قبول است که متأسفانه برخی از افراد در غرب به آن دامن می زنند.

آیت الله تسخیری، نیز در این دیدار به نقش پاتریاک كلیسای ارتدوكس در حمایت از مسلمانان اشاره کرد و گفت: دفاع شما از حقوق مسلمانان در روسیه نشانگر جامع نگری شما است.

وی همچنین ضمن ستودن مواضع روسیه در قبال مسائل سوریه، به ضرورت تدوین منشور حقوق بشر از دیدگاه اسلامی و مسیحی اشاره کرد که مورد استقبال پاتریاك قرار گرفت.

پاتریاک کریل از اول فوریه سال ۲۰۰۹ میلادی رهبری كلیسای ارتدوكس روس را بر عهده دارد.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوكس هفته گذشته با حضور شخصیت های مذهبی و فرهنگی ایران و روسیه با موضوع "دین و حقوق بشر" در مسكو برگزار شد.

از سوی ایران در این نشست، آیت الله تسخیری؛ دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محمد رضا دهشیری؛ معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت الله دکتر احمد بهشتی؛ رئیس دانشگاه قم و دکترالهام امین‌‌زاده؛ استاد دانشگاه تهران شركت داشتند.

آیت الله تسخیری همچنین در ادامه این دور گفت‌وگوها، در دیدار با یاکونین، رئیس بنیاد گفت‌وگوی تمدن‌ها در روسیه، برگزاری گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس روس در مسکو را گام مهمی برای نزدیکی مواضع و دیدگاه‌های دو طرف عنوان کرد و بر همکاری‌های آینده مجمع تقریب با مؤسسه مذکور بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha