جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

تا در طلب ظهور امام زمان(عج) جدی نشویم، فرج حاصل نخواهد شد/امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) زمینه ساز غیبت امام زمان(عج) بودند/اساس حرکت عالم براساس زمینه سازی برای ظهور است.

رئیس مرکز تخصصی نماز، با بیان این که منتظر واقعی امام زمان(عج)، دغدغه دین دارد، گفت: ما گاهی عادت کردیم فقط بگوییم  آقا بیا مولا  مولا بیا، ‌در حالی که تا در طلب ظهور جدی نشویم مشکل حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از  مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق کفیل، رئیس مرکزتخصصی نماز، در جشن بزرگ انتظار که همراه با نمایش های آیینی با عنوان "کمی دیرتر" ، در سالن شهدای راه آهن مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اساس حرکت عالم براساس زمینه سازی برای ظهور است.

وی با بیان این که نور ائمه معصومین (ع) دوهزار سال قبل از خلقت آدم خلق شده است، افزود: زمانی که خداوند نور حضرت مهدی(عج) را به حضرت آدم(ع) نشان داد، ایشان سؤال کرد: خدایا این کیست؟ و خداوند متعال اوصاف حضرت مهدی(عج) را شرح داد که از نسل خاتم الانبیاست و با این ویژگی ها آمده، ظهور و حکومت می کند.

رئیس مرکز تخصصی نماز، با اشاره به اینکه  اول منتظر حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و اول کسی که به نوعی گام برای ظهور برداشته است حضرت آدم است، افزود:  بعد از حضرت آدم، تمام پیامبران که آمدند سخن از موعود دارند، دلیلش هم این است، که از هر پیامبری مطلبی داریم که  اشاره به حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارد.

وی با تاکید بر اینکه در تمام کتب ادیان آسمانی سخن از حضرت مهدی موعود(عج) بوده است ، افزود: در تورات، انجیل، اناجیل اربعه، عهد عتیق، عهد جدید و زبور داوود تنها سخن از موعود نیست بلکه  سخن از مهدی است؛ این مهم است اگر واژه پسر انسان بارها در اناجیل اربعه آمده است، غالب اشاره به وجود نوارنی امام عصر(عج) دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل، با بیان این که بحث مهدویت در زمان ما خیلی داغ و حوزه مهدویت زنده است، گفت: در آیات قرآن حدود 200 آیه پیرامون امام زمان(عج)وجود دارد و شخص نبی اکرم(ص) حدود 600جمله درباره ایشان بیان کرده اند.

وی با اشاره به معراج پیامبر اسلام(ص) ادامه داد: پیامبر(ص) می فرمایند: به معراج رفتم که خداوند متعال نور حضرت مهدی(عج) را به من نشان داد و فرمود یا محمد! به این قائم(عج)  شما، زمین را آباد می کنم.

رئیس مرکز تخصصی نماز، در ادامه به علاقه حضرت علی(ع) به وجود حضرت مهدی(عج) اشاره و گفت: راوی می گوید وارد خانه علی ابن ابیطالب(ع) شده و دیدم ایشان به شدت گریه می کنند، از ایشان سوال کردم، آقا! حیرت دارید؟ در فکر هستید؟ که امام علی(ع) فرمودند، در اوصاف فرزندم حضرت مهدی(عج)فکر می کنم و چقدر اشتیاق دارم ظهورش را ببینیم.

وی افزود: امام حسین(ع) درشب عاشورا که سنگین ترین مصیبت عالم است، از اوصاف امام زمان(عج) برای اصحاب بیان می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل اضافه کرد: صیرفی یکی از اصحاب امام صادق(ع) بیان می کند که وارد خانه امام ششم شده و دیدم ایشان مانند مادری که فرزنش فوت کرده است گریه می کردند؛ به ایشان گفتم، یابن رسول الله! کمتر شما را دیده بودیم این گونه گریه کنید، که امام(ع) فرمودند: امروز صبح کتاب مادرم فاطمه(س) را می دیدم که در آن، اوصاف فرزندم مهدی(عج) در دوران غیبت آمده است؛ آنچه که به سرش می آید، اوصاف شیعه، دغدغه ها و مشکلات  سید و آقایم، مرا مصیبت زده کرد.

وی در ادامه به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره و اظهار داشت: راوی می گوید؛ وارد خانه امام رضا(ع) شدم و عرض کردم، آقا! آن صاحب الامری که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به آن مژده دادند شمایید؟ فرمودند؛ بله من صاحب الامر هستم اما آن صاحب الامری که تو می گویی من نیستم و بعد شروع به ذکر اوصاف حضرت مهدی(عج) کردند. امام رضا(ع) فرمودند، او کسی است که می آید و دنیا را پر از عدل و داد می کند؛ فرزندم مهدی از پدر و مادر دلسوز تر است و از خودتان به خودتان بیشتر علاقه دارد.

این استاد حوزه با اشاره به دوران  امام هادی(ع) و زمینه سازی برای غیبت گفت:  امام هادی(ع) خیلی کم بین مردم حاضر می شدند و گاهی اوقات سوالات را از پشت پرده جواب می دادند؛ بعضی ها خدمت امام هادی(ع) رسیدند آقا چرا از پشت پرده جواب می دهید؟ فرمودند؛ می خواهم شیعیان برای غیبت آماده بشوند.

وی بابیان اینکه امام حسن عسگری(ع)زمینه ساز غیبت حضرت بودند، افزود: امام حسن عسگری(ع) بسیار کم بین مردم حاضر می شدند و ارتباطشان خیلی کم بود، زیرا به دنبال  زمینه سازی برای غیبت فرزندشان حضرت مهدی(عج) بودند.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل، با بیان این که اول دعای امام زمان(عج) در این دنیا، دعا برای ظهور بوده است، به ماجرای تولد امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: حکیمه خاتون خدمت امام حسن عسگری(ع) می رسد و می گوید نوزاد به دنیا آمده است؛ حضرت فرمودند نوزاد را بیاورید، این نوزاد در آغوش پدر قرار گرفت، شهادتین را گفت و بعد سلام بر اجداد داد؛ در نهایت دست به دعا برداشت گفت خدایا گشایش دوستانم در فرج من است.

وی به وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: ما  شیعه دوران غیبتیم و به ما گفته اند ظهور و فرج امام زمان(عج) به دست شماست؛ امام زمانی که این همه عظمت دارد، یک خواسته از ما دارند و فرموده اند که فرجم بدست شما منتظران است.

رئیس مرکز تخصصی نماز، با بیان این که تا در طلب ظهور جدی نشویم مشکل حل نمی شود، گفت: ما گاهی عادت کردیم فقط بگوییم  آقا بیا مولا  مولا بیا، در صورتی که منتظر عین مجاهد می ماند.

وی در پایان با بیان این که منتظر عین کسی است که در خون خود می غلتد، گفت: می خواهیم منتظر امام زمان(عج) باشیم باید دغدغه دین داشته باشیم.

گفتنی است جشن بزرگ انتظار همراه با نمایش های آیینی با عنوان "کمی دیرتر" برای اولین بار در کشور توسط کانون تخصصی مهدویت خیمه الانتظار از ۱۶ شعبان تا ۲۵ شعبان المعظم در مشهد در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha