جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024

دبیر شورای هیئات مذهبی قم، بر تقویت نقش برجسته روحانیت در هیئات مذهبی، در راستای اجرای برنامه‌های مختلف در مساجد وحسینیه‌ها تاکید کرد.

محمد علی بختیاری زاده،  در حاشیه گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: این گردهمایی در راستای اجرای طرح آموزش مفاهیم قرآن در هیئت‌های مذهبی قم در ماه مبارک رمضان می‌باشد.

دبیر شورای هیئات مذهبی قم درباره این طرح اظهار داشت: به دنبال این هستیم که توجه به قرآن، تنها درحد روخوانی و تجوید و... نباشد، بلکه مفاهیم آن نیز مورد توجه قرار گیرد؛ دراین راستا، طرح آموزش مفاهیم قرآن در هیئت‌های مذهبی قم، با حضور اساتید قرآنی اجرا می‌شود.

*اجرای طرح آموزش مفاهیم قرآن با حضور 200 استاد

وی با اشاره به حضور 200 استاد قرآن که بیشتر آنها از طلاب و فضلای حوزه هستند، در این طرح، اظهار داشت:‌ این جلسات به صورت روزانه در مساجد وحسینیه‌ها برگزار می‌شود و در پایان ماه مبارک رمضان نیز شرکت کنندگان در آزمونی شرکت می‌کنند که برای تشویق آنها، به 100 نفر اول، هدایایی اهدا می‌شود.

بختیاری زاده افزود:‌ اساتید قرآنی بر اساس کتابی که  برای این طرح در نظر گرفته شده و در بر دارنده تفسیر آیات قرآن در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و دیگر موضوعات مبتلابه جامعه است،‌ تدریس می‌کنند.

وی در ادامه به برنامه شورای هیئات مذهبی قم در راستای تربیت مربیان قرآن اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس این طرح، هیئات مذهبی تا شانزدهم ماه مبارک رمضان امسال، باید دو نفر را برای شرکت در دوره مربی‌گری قرآن کریم به شورا معرفی کنند که شورا نیز برنامه‌های لازم را برای تربیت مربیان قرآنی ارائه می‌کند.

دبیر شورای هیئات مذهبی قم افزود: بر اساس این طرح، مساجد وحسینیه‌ها، برای تأمین مربیان قرآنی، نیازی به نهادهای دیگر ندارند و خود می‌توانند مجری فعالیت‌های قرآنی باشند.

*نقش برجسته روحانیت در هیئات مذهبی

وی در پایان به نقش روحانیت در هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به جایگاه روحانیت و نقشی که در تقویت معنوی مردم دارد، از جمله رویکرد‌های که شورای هیئات مذهبی قم در اجرای برنامه‌های مختلف  در مساجد وحسینیه‌ها، تقویت نقش روحانیت در هیئات مذهبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha